Annons:
Etiketthårvård
Läst 639 ggr
PandaFish
2014-09-02 10:31

Ni som har sparat ut håret.

Jag har aldrig haft långt hår. Egentligen inte utav någon speciell anledning mer än att korta frisyrer har passat mig bättre. Men nu vill jag spara ut mitt hår. Det är 2 år sen jag sist blekte mitt hår och jag har nu i princip bara min egen hårfärg bortsett från några cm i topparna. Kan tillägga att jag har färgat och blekt håret i tio år minst. Men nu är det slut på det och jag vill ha långt naturligt hår. Jag tvättat håret ungefär 1 g/vecka, använder aldrig värme på håret, har det uppsatt för det mesta. Funderar på att ta upp BM igen. Så ni som har sparat ut ert hår hur har ni burit er åt?

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Annons:
TokyoWings
2014-09-02 10:36
#1

Följer eftersom jag också håller på att spara ut :3

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

tlover
2014-09-02 10:47
#2

När jag sparade ut håret tidigare (ner till rumpan) så brydde jag mig inte om håret (jag hade däremot inte skit i håret som tex hårsprej osv jag använde inte heller värme) och det blev ju ganska långt bara så.

I januari bestämde jag mig att spara ut håret "på riktigt" och sen dess har jag fått både längre hår och tjockare hår.

Det jag gjort är att:

Börjat med WO (water only)

Slutat klippa/toppa mig helt utan kör bara S&D

Börjat använda naturliga oljor i håret (har testat både olivolja och kokosolja)

Skaffat en svinborstborste och en träkam + snälla hårleksaker.

Sätter upp håret med snälla frisyrer (förr hade jag det bara i en hårsnodd i ett tjarv)

Sova med fläta på satinörngott då dom är rena.

Se till att håret inte trasslar sig och är allmänt försiktig med håret.

l'm back

Roamer
2014-09-02 10:54
#3

Inte klippt mig sen dec 12 och tvättar håret en gång i veckan med vanligt Schampo och Balsam. Kör med hårkontroll även om jag inte vet om det direkt ger så mycket effekt.

Upp till toppen
Annons: