Annons:
Etiketthårvård
Läst 931 ggr
[SisselaJ]
8/28/14, 10:59 AM

Oljor

Ni som använder diverse oljor i era hår, när applicerar ni det? Före, under eller efter tvätt?

Annons:
tlover
8/28/14, 11:02 AM
#1

Jag applicerar det efter tvätt i fortfarande fuktigt hår (kokosolja)

l'm back

[Lilyz]
8/28/14, 11:11 AM
#2

Jag använder det som inpackning under natten och tvättar ur det på morgonen. Använder också kokosolja. 🙂

[SisselaJ]
8/28/14, 11:55 AM
#3

#2 har du någonting runt håret då under natten eller bara har håret löst med kolosoljan i? :)

[Lilyz]
8/28/14, 12:25 PM
#4

#3 Jag har i kokosoljan och sen flätar jag det, låter det vara i ett litet tag innan jag lägger mig så det torkar in lite. Sen har jag kuddfodral jag inte är särskilt rädd om och som tvättas ofta, annars kan man ju alltid lägga en handduk över kudden. 😃

[SisselaJ]
8/28/14, 2:15 PM
#5

#4 okej toppen, tack! :D det måste jag testa någon gång!

[Lilyz]
8/28/14, 2:27 PM
#6

#5 Det tycker jag, fungerar riktigt bra för mig iaf!

Annons:
TatsuOni
8/28/14, 4:54 PM
#7

Iblan har jag det som inpackning innan tvätt. Efter tvätt har jag i lite i längderna och några dagar efter tvätt när håret börja kännas torrt så har jag i lite i längderna igen.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[SisselaJ]
8/28/14, 6:25 PM
#8

#7 använder du också kolosolja? Och hur applicerar du det i längderna jämnt och fint utan att få för mycket?

Perly
8/28/14, 11:56 PM
#9

Även jag använder kokosolja, brukar ta lite och "gnugga" den mellan händerna innan jag fördelar den i topparna morgonen efter tvätt. Upprepar ifall håret känns tort innan nästa tvätt. Just nu När jag mestgått hemma har jag tagit en större mängd Olja och låtit den sitta i hela håret ett par dagar, ser flott ut när håret är nyborstat men en välkammad bun döljer det helt. :) Ska skölja ur imorgon och hoppas på att håret mår bättre än innan, varken min hud eller mitt hår uppskattar Sveriges luftfuktighet, hade inga problem med torr hud och hår i Bulgarien men här är det nästan omöjligt att få bukt på mer än några timmar åt gången. Kokosoljan verkar dock funka helt okej för håret. :)

Alltid Oavsett

TatsuOni
8/29/14, 6:27 AM
#10

#7 Ja jag använder kokosolja🙂 Jag tar lite i händerna och gnuggar ut det i handflatorna och fingrarna, sedan "drar" jag igenom håret med oljan. Efter tvätt har gör jag samma sak men "kramar" i oljan när jag kramar ur vatten ur håret.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[SisselaJ]
8/29/14, 10:18 AM
#11

#9 spännande att läsa, håret måste kännas helt annorlunda efter att haft i det i dagar :) har jag tålamod till det någon dag ska jag absolut testa det med. #10 låter som om jag får investera i kokosolja och testa.. Synd bara att det är dyrt.. ;)

[Lilyz]
8/29/14, 10:31 AM
#12

#11 Kokosolja är inte så dyrt, tror jag betalade 35 kr för en ganska stor burk på ica. 🙂

tlover
8/29/14, 11:41 AM
#13

#11 Kokosolja blir inte så dyrt eftersom det är drygt som bara den

l'm back

Annons:
[SisselaJ]
8/29/14, 4:01 PM
#14

#12 #13 jaha, jag har alltid trott att det var mycket dyrare! Goda nyheter! ;)

Perly
9/1/14, 3:52 PM
#15

#11 Blev väldigt mjukt och fint, längesen det var så lätthanterat, ska helt klart göras om då och då. 😍

Burkarna är inte så dyra med tanke på hur länge de räcker, köper Kung Markattas kokosoljai 225ml burk, under 40kr vilket räcker till både hud och hår i ett par månader för mig, så ja, under en tia i månaden (schampo/balsam tillkommer förvisso) för skin- och hårvård är inte allt för farligt i mitt tycke. 🙂

Alltid Oavsett

[SisselaJ]
9/2/14, 5:18 PM
#16

#15 vad mysigt det låter, vill också ha så lent hår! hoppas jag har tålamod någon gång! :D Ja det var billigt, trodde det kostade mycket mer. Var i affären finns det? Har bara kollat lite snabbt men inte fått syn på någon kokosolja!

Perly
9/2/14, 6:00 PM
#17

Beror nog lite på affär, på ena affären hittar jag det bland thaigrejer medan den andra har det bland alla andra oljor. :) -lättast är nog att fråga och hoppas på att personalen har koll.

Alltid Oavsett

Scorpio97
9/2/14, 6:01 PM
#18

Olika. Ibland har jag i innan jag duschar, ibland blandar jag det med balsamet och ibland tar jag nån droppe efteråt.

Använder mandelolja.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: