Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1127 ggr
Tokyo
8/22/14, 5:49 PM

Färga håret = tunnare hår?

Jag färgade håret för några veckor sedan, kanske 2, och när jag sätter upp håret i en hästsvans så ser "basen" av hästsvansen mycket mindre ut än vad den gjorde innan. När jag flätar håret blir också flätan mindre än tidigare, och jag vill veta om hårfärgning kan göra håret tunnare? Och om det är så, kommer det go back to normal så att säga?

Annons:
Nelley
8/22/14, 5:55 PM
#1

Asså det sliter ju på håret och då går det av = tunnare. Ja, om det blir tjockt igen beror väl på vad du gör näst (färgar mer/annat). Sen kan det ju också vara andra anledningar att du tappar/har tappat hår men det är troligast färgningen.

Tokyo
8/22/14, 6:00 PM
#2

#1 Jag har beställt Macadamias Deep repair masque samt deras healing oil treatment, min frisör sa nämligen att mitt hår var lite torrt i topparna. Jag kommer förmodligen inte färga håret igen, och innan har jag bara tonat håret en gång och blekt slingor i håret en gång, varje gång jag har färgat/gjort slingor i håret har det varit nästan ett års mellanrum. Så du tror att det kommer bli som vanligt igen om jag inte fortsätter färga det?

Nelley
8/22/14, 6:23 PM
#3

#2 Ifall färgningen är anledning till att det är tunnare, absolut. Men om du varit stressad/mått dåligt på sistone så kan det vara därför. Med det andra menar jag tex hormonrubbningar eller om du kanske äter för lite? :)

Tokyo
8/22/14, 6:25 PM
#4

#3 Jag märkte det ju ca 1 vecka efter att jag färgat håret, så jag tror nog att det är därför. Tack! :)

tlover
8/22/14, 10:52 PM
#5

#2 Det hår som du har nu kan inte bli som vanligt igen eftersom skadat hår kan inte "läkas" men tar du han om håret så kommer det ändå kunna hålla sig ganska bra tills nytt växt ut (vilket går snabbare än vad man tror).

Jag har däremot ingen erfarenhet alls av de produkter du nämner så jag kan inte säga hur bra dom är men nån annan kanske kan.

l'm back

Elliiez
8/26/14, 8:24 PM
#6

För mej känns de tvärtom, som att färgning (när jag färgar de kolsvart bara) gör de tjockare, men blekning är däremot rena giftet "/

Annons:
Nelley
8/26/14, 11:59 PM
#7

#2 Ah, nej självklart kommer inte håret du har nu bli tjockare utan bara tunnare. Du får vänta till nytt hår växer ut innan det blir tillbaka helt vilket kan ta några år. (;

Tokyo
8/27/14, 3:12 PM
#8

#7 Varför kommer det bli tunnare än det redan är?

Tanjis
8/28/14, 11:48 PM
#9

Hårstråna blir ju köra och går av, därför blir håret tunnare, men hårstråna som går av växer ju ut igen

Tokyo
8/29/14, 8:42 PM
#10

#9 Jaha, på så sätt. :3

Tokyo
9/1/14, 4:58 PM
#11

Nu kanske jag kommer låta dum, men när man säger att håret blir tunnare, menar man då att man tappar hår och inte att själva hårstråna blir tunnare?

tlover
9/1/14, 5:07 PM
#12

#11 Man menar att man tappar hår eller att hårstrån går av så högt att det verkar vara tunnare. Vad jag vet kan inte själva hårstråna bli tunnare

l'm back

Tokyo
9/1/14, 8:15 PM
#13

#12 Då bör det väl vara möjligt att ta hand om håret så bra att fler hårstrån inte lossnar/går av medans de som gått av växer ut igen? Då behöver jag väl inte vänta tills hela håret växt ut igen, eller har jag fel?

Annons:
Tokyo
9/2/14, 4:53 PM
#15

#14 Jag är bara 13, så det beror nog knappast på ålder.

Nelley
9/2/14, 5:03 PM
#16

#15 Hårets tjocklek kan ändra genom åren även fast du är ung. Jag säjer inte att det är det nu, utan jag tror ju att det är färgen men bara för att du är yngre betyder inte att du inte kan få håravfall. Min syster tappade ganska mycket hår när hon var runt 24, jag vet inte om det fortfarande gör (nu är hon 26) det.

Tokyo
9/3/14, 4:40 PM
#17

Någon som kan svara på #13? :)

TatsuOni
9/3/14, 5:57 PM
#18

Några hårstrån kommer alltid att gå av, men du kan ta hand om håret så att så  få som möjligt går av. Då kommer håret att kännas lite tjockare för varje toppning🙂 För oftast så går inte håret av uppe vid roten. Det kan vara en cm upp, halvvägs eller nära hårbotten. När du då toppar håret så kommer det att vara fler hårstrån som har nått ner till "hårslutet" och på så sätt så är "slutet" lite tjockare än innan toppning.  Hoppas du förstår vad jag menar😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Tokyo
9/3/14, 6:02 PM
#19

#18 Okej, tack! :)

Upp till toppen
Annons: