Annons:
Etiketthårvård
Läst 2761 ggr
PandaFish
8/20/14, 4:25 PM

Balsam till balsammetoden

Jag höll på med Balsammetoden ett tag men efter ett besök hos frisören där jag fick lite produkter som inte var godkända för BM så hade jag ett  litet uppehåll. 

Nu börjar dock dessa produkter ta slut och jag vill börja med BM igen. Dock tycker jag det är svårt med vilka Balsam jag ska använda? Innan har jag haft coop X-tras Balsam som tvättbalsam och Garnier Avocado shea butter som vårdande. Dock var jag inte helt nöjd med dem. Så jag är på jakt på nya Balsam till mitt hår.

Jag har hittat massor av listor på internet där jag kan hitta vilka Balsam som är godkända men problemet är att det aldrig står om de är vårdande eller tvättbalsam.

Så därför tänkte jag be om hjälp här. Kan ni rekommendera några bra Balsam? Jag har ganska så torrt hår och behöver något med mycket fukt.

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Annons:
[Teddies matte]
8/20/14, 6:30 PM
#1

Om det är vårdande eller till tvätt märker du genom att läsa igenom innehållsförteckningen, är den kort, med få ingredienser är det ett tvättbalsam, är den längre och med ex. flera fettalkoholer är det mer lämpligt som vårdande Balsam.

Neutrals Balsam är jag mycket nöjd med som tvättbalsam.

Wony
8/23/14, 3:39 PM
#2

Jag använder Faith in Nature Jojoba som vårdande, det är rekommenderat för torrt hår, och det fungerar bra tycker jag.

getflikkan
8/23/14, 11:19 PM
#3

Jag brukar köra samma vårdande Balsam som du fast med en skvätt honung och 100% Aloe Vera, utan dessa produkter i tycker jag balsamet inte är något speciellt. Aloe Veran får mitt hår jöttemjukt och det känns som den håller kvar fukten i mitt hår och honungen ger balsamet litet extra "umpf" enligt mig och då känns det mer vårdande :)

Upp till toppen
Annons: