Annons:
Etiketthårvård
Läst 1245 ggr
Ellenfyrkant
8/17/14, 6:19 PM

Spretigt hår

När jag sätter upp håret i en stram tofs är det efter ett per timmar hur mycket småhår som helst som kantar ansiktet. Är det hår som gått av? Vad kan man göra åt detta? Ser ju ut som dynamitharry i tofs utan hårspray.

Mvh Ellenfyrkant

Annons:
VildaVittra
8/17/14, 6:21 PM
#1

Svårt att svara på utan bild.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Praefatio
8/17/14, 6:23 PM
#2

Nej, det är troligen inte hår som har gått av. Den där "glorian" av småhår brukar vara hår som håller på att växa ut, det har man hela tiden och det ska man vara glad för, för hade det inte vuxit ut nytt hår när man tappar gammalt så hade man snart varit flintis 😛

Ellenfyrkant
8/17/14, 7:04 PM
#3

#2 haha det kanske är så enkelt

Mvh Ellenfyrkant

Praefatio
8/17/14, 7:11 PM
#4

#3 Så enkelt är det! Efter perioder då man tappat mycket hår så brukar det bli jättemycket sånt där hår på utväxt, jag har haft värsta luggtofsarna i pannan och tinningarna det senaste året och har väldigt mycket småhår i allmänhet, eftersom jag tappade mycket hår pga stress för ett par år sedan.

Vill man tämja småhåren så är det produkter som gäller, själv tycker jag bättre om att integrera dem i frisyren, dvs. ha lite snyggt slarviga tofsar och flätor där det inte gör så mycket att det sticker ut lite hår här och var :)

Upp till toppen
Annons: