Annons:
Etikettfrisyrer
Läst 2321 ggr
lollynonna
2014-08-16 20:37

sidecut

hej! jag funderar starkt på att göra sidecut. är det lätt att typ mamma klipper hemma,eller ska man gå till en frisör? tycker ni att det är snyggast med en lite större eller lite mindre? haha mest det jag ville fråga:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Mysan_
2014-08-16 20:44
#1

Det beror ju på din mamma hur duktig hon är :)

Hade jag velat skaffa sidecut hade jag nog velat ha långt på den oklippta sidan, men det är ju upp till dig hur du vill göra :)

lollynonna
2014-08-16 20:58
#2

#1 ja,alltid hon som klipper så jag tycker att hon är ganska duktig. men vet inte om jag vågar lite på henne om jag gör sidecut :x jo har mellanlångt hår, till brösten typ.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Mysan_
2014-08-16 21:09
#3

#2 Gör det som känns bäst :)

TatsuOni
2014-08-17 13:59
#4

När jag hade sidecut så klippte min bror det åt mig och det blev bra, trots att han inte har mycket erfarenhet av hår. Efter det så underhöll jag det själv. Det svåra är väl att få en rak linje vid första klippningen. Där kan man ju dra upp en rak bena och sätta upp resten av håret och sedan klippa bort det "lösa".  Är man försiktig så att man inte råkar klippa bort något av det uppsatta håret så är det inga större problem.

Är du osäker så är det väl bäst att gå till en frisör första gången. Efter det så är det ju lätt att raka/trimma utväxten själv.

Jag hade en tredjedel av håret helt nedrakat när jag hade sidecut. Är du osäker på hur mycket du vill ha så testa att fläta/hålla bort olika mycket hår för att se vad du tycker är snyggast.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[rumelle]
2014-08-17 17:45
#5

Sök på "sidecut tutorial" på youtube så tror jag säkert att du hittar flera videos som visar hur man gör. Visa för din mamma så kan hon säkert göra det åt dig. :)

lollynonna
2014-08-20 17:18
#6

#4 tack! ska prova det:) #5 skulle göra det men nu är det bestämt,imorgon ska jag gå till en frisör så får hon klippa mig!:D ska gå själv och är lite rädd haha med det blir nog bra får vi hoppas:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Bello_O
2014-08-20 20:16
#7

#6 Kul:D Du måste ge mig bild sen😉

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Mysan_
2014-08-20 20:18
#8

#6 #7 Mig med :3

lollynonna
2014-08-21 15:45
#9

#7 #8 självklart haha;) men det blev så att hon inte kunde idag,men imorgon så ska jag göra det,för då kunde hon:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[MARWAKE]
2014-08-21 19:48
#10

Kul! Måste se bilden ju :3

lollynonna
2014-08-21 19:56
#11

haha jag kan skicka;) imorgon efter skolan så ska jag göra det,längtar c: min kompis var dum,jag berättade att jag skulle klippa/raka sidecut imorgon och hon bah "vad fult!" och innan då jag frågode henne om det passade mig sa hon "nä verkligen inte,det ser jättekonstigt och fult ut!" då blev jag ledsen :"c men bryr mig ändå inte om vad hon tycker

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[MARWAKE]
2014-08-21 21:20
#12

# 11 nä, du får ju göra vad du vill! Jag tycker det är snyggt ;)

lollynonna
2014-08-22 16:05
#13

#12 tycker jag med😃 om hon tycker att jag är ful så får hon väl tycka det,jag tycker det är fint iaf. och precis efter hon sa att det var fult sa hon "försöker du vara cool eller?" så ja..🤔

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Upp till toppen
Annons: