Annons:
Etiketthårprojekt
Läst 737 ggr
Tanjis
2014-08-01 13:19

Fläta!

Jag vill ju spara ut mitt hur med det tar ju så lång tid!!!! Särskillt när jag har hållt på att färga den sen jag var typ 14… vilket blir 14 år :D.

Anyhow nu har jag faktiskt färgat så håret är så likt min naturliga hårfärg som möjligt (som jag kan minnas) så nu om jag vill leka med Färger får det bli toningar. 

Jag funderar dock på om det är bra att låta håret vara i en fläta så mycket som möjligt? Nu har jag assvårt att låta håret vi i en fläta, jag tycker att det är lite mysigt att sitta och fiffla med det på kvällarna framför tvn och då åker borsten fram bland annat fast det inte behövs borstas för att det har varit i en fläta. och så sitter jag och sätter upp håret i hästsvans, flätar igen, gör något annat med håret… hela kvällarna. Men om jag nu lyckas bli av med denna ovana, är det då bra att ha håret i fläta typ jämt?

Annons:
Åsa S
2014-08-04 11:12
#1

Jag har alltid håret i fläta, jag sover även med fläta och det har jag gjort i typ 20år men har man ett hår som är nere vid låren så fastnar man bara med det överallt ifall det är utsläppt

TatsuOni
2014-08-04 17:08
#2

Det är bra att ha håret uppsatt i b la fläta, men det är ännu bättre att variera uppsättningarna för att snodden inte ska slita på samma ställe. T ex kan man variera antalet flätor eller göra uppsättningar med hårpinne som sliter ännu mindre.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: