Annons:
Etikettfrisyrer
Läst 1604 ggr
bellisan
7/25/14, 12:37 AM

frisyrer/uppsättningar tjockt hår??

Hejsan söker tips på frisyrer som är fina till en med tjockt (rejält tjockt då) hår? Blir varmt att ha nedsläppt och flätorna blir för tjocka och har jag det uppsatt så får jag massa små hårstrån framme vid ansiktet som sticker ut åt alla håll och kanter och det ser förj**ligt ut. Hjälper inte med hårspray, gele eller liknande.

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

  • Paul Walker
Annons:
tlover
7/25/14, 9:18 AM
#1

Har man riktigt tjockt hår så brukar man tipsa om att sätta upp i två knutar (el liknande) istället för bara en. Däremot är det svårt att tipsa mer exakt utan att veta hur långt hår du har också men två inbakade flätor kanske funkar? (det end jag känner jag kan tipsa om utan att veta hur långt håret är för det funkar oftast om inte man har superkort hår). Det borde minska hårstråna vid ansiktet också.

l'm back

bellisan
7/25/14, 12:20 PM
#2

#1 mitt hår är långt, lite längre än till brösten

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

  • Paul Walker
tlover
7/25/14, 1:35 PM
#3

#2 Med den längden borde du kunna göra ganska många håruppsättningar, däremot kanske inte tex Nautilus bun.

Men har du testat två knutar istället för en, tex bara vanliga cinnemon buns i nacken (just bakom öronen). Då borde mer av de kortare babyhåren komma med.

Annars kanske att du gör en in el utbakad fläta över luggen (för att fånga upp babyhåren) och sen en knut som du arbetar in flätan i.

Lite som den här

l'm back

Upp till toppen
Annons: