Annons:
Etikettövrigt
Läst 3958 ggr
Hair_dude
2014-06-27 13:18

Undersökning om era hår!

Hej!

Har en liten hårundersökning som jag hoppas att så många som möjligt kan svara på! Detta är ingen officiell undersökning utan undersökningen är mest till för eget intresse. Har alltid undrat dessa saker men inte hittat rätta stället att fråga. :) Era svar är självfallet anonyma!

Ber om ursäkt om dessa frågor redan finns i en annan tråd, isåfall får ni gärna säga till!

1. Hur långt är ditt hår?

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)

5. Hur gör du med håret när du sover?

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?

Stort tack på förhand!

Annons:
Scorpio97
2014-06-27 13:28
#1

1. Hur långt är ditt hår?
Lite kortare än till axlarna.

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?
Ja, jag försöker få längre. Till BH-bandet vore en bra längd tycker jag. 

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?
Lite kortare och lite längre än vad jag har nu. Har aldrig haft riktigt kort eller riktigt långt.

**4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar)
**Jag har alltid utsläppt hår, tycker det är obekvämt annars. Brukar inte locka eller platta heller, eftersom det sliter på håret + tar tid. 

5. Hur gör du med håret när du sover?
Ingenting speciellt.

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?
Borstning tar max två minuter morgon och kväll. Tvätta håret tar tio-tjugo minuter varann dag. Kör på BM-metoden.


//Jessie

Freddy20
2014-06-27 13:28
#2

1. Mitt hår går ner ungefär till bhbandet där bak.
2. Ja, mitt mål är att få ner det till svanken.
3. Kortaste har nog varit lite kortare än axlarna.
4. Vanlig hästsvans, sätta upp i en bulle/snurra, fläta sidofläta, locka det (fast det kanske inte räknades som uppsättning).
5. Brukar för det mesta låta det vara, är det lite blött så blir det fläta.
6. Kanske 10 minuter om det ej är tvättdag.

Hair_dude
2014-06-27 13:43
#3

#2 Att locka håret räknas absolut, har ändrat i inlägget nu. :)

TatsuOni
2014-06-27 17:33
#4
  1. Hur långt är ditt hår?Slutar under skulderbladen

  2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?Ja det gör jag och målet är att få det en bit nedanför rumpan så det gäller att ha tålamod:P

  3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?Kortaste var runt en centimeter och längsta var till armbågarna när jag var sju.

  4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)Flätor i alla möjliga varianter, uppsättningar med hårpinnar, hårkammar och lite annat.

  5. Hur gör du med håret när du sover?Har det alltid flätat när jag sover.

  6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?Runt tio minuter för att reda ut och sätta upp det. Sedan kör jag kanske en halvtimmas S&D i veckan och tvättar det var sjunde till nionde dag med BM. Det tar väl en 15-20 minuter plus att jag sitter och ”drar” igenom det med fingrarna för att det ska torka efteråt. Vet inte vad snittiden hamnar på.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
2014-06-27 17:34
#5

Frågade om texten men lyckades fixa det med lite krångel så ignorera det här inlägget😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

L93
2014-06-27 17:53
#6

1. Hur långt är ditt hår?

- slutet av halsen ungerfär , klipper det så kort för att smälta in i löshåret, har haft löshår i ca 6 år i olika metoder ( just nu nailhair!) 

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?

- nej , jag fixar alltid något nytt med mitt hår! annan färg , form , frisyr! så blir aldrig att jag sparar :) 

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?

- det jag har just nu. längsta till axlarna när jag var liten.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)

- alla möjliga , när jag har löshår blir det oftast uppsatt i hög toffs , plattat , eller lockigt :) 

5. Hur gör du med håret när du sover?

- lägger alltid  i en hårolja i topparna o  alltid flätat!

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?

- en halvtimma till en timma beroende på vad jag ska göra :) 

kul undersökning! :D

Annons:
Cederin
2014-06-27 17:58
#7

1. Hur långt är ditt hår?
Ungefär några centimeter nedanför bh-bandet bak!

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?
Japp, vill ha det ner till midjan minst

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?
Det längsta jag haft är det jag har nu, det kortaste var nog när jag hade ca 3-4 cm långt förutom luggen.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)
Lockar/plattar aldrig. Gör oftast en enkel fläta, annars hästsvans, inbakad/utbakad fläta eller bulle.

5. Hur gör du med håret när du sover?
Flätar det varje natt, annars blir mitt hår som ett kråkbo.

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?
Det beror helt på. I regel brukar det inte bli mer än 5-10 minuter.

Medarbetare på Naglar och Hår

jollycox
2014-06-27 18:38
#8

**1. Hur långt är ditt hår?
**Typ jäms med armhålorna om man kollar bakifrån.

**2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?
**Ja, målet just nu är ungefär till bh-bandet.

**3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?
**Kortaste är när jag hade ca 5-7cm på längsta stället. Längsta är som det är nu.

**4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)
**Har oftast uppsatt med snodd eller hårpinne, i fläta eller utsläppt. Använder väldigt sällan värmeverktyg(max 1-2 ggr/år).

**5. Hur gör du med håret när du sover?
**Gör inte så mycket med håret när jag sover men innan jag sover så flätar jag det :P

**6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?
**ca 3 minuter.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Michiis
2014-06-27 19:59
#9

1. Hur långt är ditt hår?
Har etapper eller vad det kallas "uppklippt" så det håret som är längst har nu i alla fall kommit över brösten ungefär :)

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?
En bit under brösten ungefär har jag tänkt mig ^^

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?
Det längsta är väl ungefär det jag har nu och det kortaste lär nog vara till axlarna.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)
jag gör inte så mycket frisyrer med mitt hår, lite olika flätor kan jag göra ibland som tigerfläta(eller vad det heter), vanlig fläta eller inbakad och sådär. 
Så kan jag ha uppsatt tofs eller en knut/boll på huvud. Haha inte mer komplicerat än så.
**
5. Hur gör du med håret när du sover?
**När jag sover brukar jag sätta upp det i en knut mitt på huvudet. Om det är bra eller dåligt vet jag inte, det är bara så skönt att slippa ha håret i nacken å knöla när man sover.

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?
Olika, lite beroende på hur det ser ut och vad jag ska göra under dagen. Max en kvart..

// Michis

emeliiiiieee
2014-06-27 20:08
#10

1. Hur långt är ditt hår?

Till axarna.

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?

Jaaa, vill ha till svanken.

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?

Har haft 3 mm som kortast och till brösten som längst.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)

Lockar till det oftast.

5. Hur gör du med håret när du sover?

Ingenting.

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?

Ca 5-10 min när jag fixar det, längre vid tvätt osv.

Wony
2014-06-27 21:10
#11

1. Hur långt är ditt hår?
Ungefär halvvägs ner i nacken

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?
Nej, jag kommer nog hålla håret kortklippt

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?
Som längst nådde det ner till midjan. Som kortast, tja, kortklippt. Några cm långt.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)
Inga särskilda, i och med att mitt hår är kort. 

5. Hur gör du med håret när du sover?
Ingenting.

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?
I snitt 10 minuter max.

[SisselaJ]
2014-06-27 21:25
#12

**1. Hur långt är ditt hår?
**Räcker till mitten av bysten

**2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?
**Nja, vill ha det som jag har det nu ungefär.

**3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?
**Längsta: under bysten. Kortaste: till axlarna. 

**4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)
**Bruktar fläta, ha tofs, platta och lockar ibland. 

**5. Hur gör du med håret när du sover?
**Inget

**6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?
**15 minuter kanske? Om jag gör frisyr blir det mer.

PrincessMelpomene
2014-06-27 22:50
#13

1. Hur långt är ditt hår?

1 dm nedanför axlarna, kanske lite mer.

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?

Sparar till midjan

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?

Hade" kill"frisyr en gång. Runt 2 cm. Hade sedan ner till höfterna som längst.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)

Jag brukar inte göra mycket med håret, låter det vara naturligt. Gilalr dock fläta, tofs, knuttofs och sedan har jag lite edgy frisyrer som jag gör som jag inte kan namnet på xD

5. Hur gör du med håret när du sover?

Brukar ha i fläta ^^

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?

Väldigt lite xD Om jag inte jobbar, är simtränare och är i klor mycket då behöver mitt hår mer omtanke. Annars vaknar jag, tar ur i flätan kammar lite lätt med fingrarna lägger vanligt vatten i om det behövs och låter det vara resten av dagen.

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

Annons:
Linneahorse12
2014-06-28 01:26
#14

1. Hur långt är ditt hår?

Till armhålan ungefär

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?

Försöker spara ut det så de blir långt, till bysten är målet :D

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?

kortade är ungefär till axlarna o längsta ungefär som  jag har nu

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)

Brrukar plattab det och ha de utsläppt

5. Hur gör du med håret när du sover?

Försöker alltid att sätta upp det i en låg lös tofs

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?

Borstar det om jag ska iväg, duschar några gånger i veckan och använder ibland håroljer :D

Nelley
2014-06-28 04:44
#15

1. Hur långt är ditt hår?

50-60 cm (på de längsta) ungefär till midjan. Lite över tror jag.

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?

Sparar inget speciellt men det får gärna bli längre. Max skulle nog vara till rumpan, alltså där jag slutar klippa.

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?

Det här är nog de längsta, och jag har aldrig klippt en kort frisyr men jag hade såklart kortare när jag var mindre…

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)

Brukar inte göra nånting bara släpper ut de och låter det va som det är.

5. Hur gör du med håret när du sover?

Ibland flätar jag de, ibland flätar jag tre flätor och gör en fläta av dem, ibland gör jag ingenting.

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?

Högst en minut om det inte är något speciellt som händer, fest, annat… och jag tvättar kanske en gång i veckan eller varannan. Det kanske tar tre-sex minuter. Och så färgar jag det 1 gång i månaden eller varannan och det tar ju såklart mycket längre 30-120 minuter(om jag färgar fler Färger ex. bleker och sedan färgar blå.

askan
2014-06-28 13:45
#16

1. Hur långt är ditt hår?  De längsta lagren är ner till armhålan!

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?
Ja, målet är midjelångt!

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?
Det kortaste är riktigt kortklippt, inte snaggat men kort kortklippt.
Längsta är nog till BH-bandet tror jag fast det var så slitet då så topparna var väldigt tunna.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)
Oftast en utbakad fläta i luggen och resten i någon form av bulle eller tofs. Jag brukar göra en eller flera flätor för att göra håret vågigt, eller "snurrbullar" som också gör håret vågigt/lockigt när man tar ut dem. Ska det vara kalas-frisyr så brukar jag sova med snurrbullar och sen göra en lite bohemisk uppsättning med mycket volym.

5. Hur gör du med håret när du sover?
Oftast ingenting, ibland inbakad fläta. Sover dock på satinörngott.

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?
Svår fråga, 5-10 minuter en vanlig dag och 20 minuter kanske om det ska vara något extra. Tvätta håret kanske tar 10-15 minuter och det gör jag väl ungefär två ggr per vecka!

[pusselbit]
2014-06-28 16:17
#17

1. Hur långt är ditt hår? Till naveln om jag har det i bak på ryggen. ( just nu ca 63 cm)

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål? Sparar inte, har det bara som det är och klipper av en bit hos frisör typ en gång i halvåret.

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit? Längsta är typ 66 cm eftersom jag inte vill ha det längre och kortaste typ 3 cm på vissa etapper när jag hade en udda version av uppklippt

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.) har klämma ibland, oftast hög tofs och sätter undan luggen i hårnålar dagligen. Plattar aldrig och lockar ca 1 gång om året

5. Hur gör du med håret när du sover? Fläta, snodd eller bulle på huvudet

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag? kanske 5 min

Kadoor
2014-06-28 16:37
#18

1. Hur långt är ditt hår?
Typ till bh bandet.

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?
Nej, ska t.o.m klippa det kortare för att få bort det slitna så!

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?
Det längsta var nog till midjan ungefär, det kortaste var nog till ovanför axlarna när jag var yngre.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)
Gör knappt några frisyrer, ibland flätar jag en sidofläta för att få undan håret från ansiktet osv. Ibland blir det en tofs om jag är riktigt lat haha. Värmeverktyg osv använder jag aldrig, in princip. Duschar jag på morgonen innan skolan brukar jag dock föna det. 
**
5. Hur gör du med håret när du sover?
**Brukar sätta upp det i en lös tofs bara, eller så låter jag det bara vara som det är.

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?
Det beror ju på, ska jag bara ha det utsläppt blir det bara ett par minuter på morgonen. Att tvätta det tar runt 10 min typ.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

LinaLj
2014-06-28 20:06
#19

1. Hur långt är ditt hår?

Till skulderbladen ungefär

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?

Ja, minst till svanken.

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?

Kortaste var ett par cm. Längsta var ner till svanken

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)

Är jag hemma blir det oftast en holländskfläta eller vanlig tofs. Ska jag bort blir det allt från snyggare knut till avancerad flätning. Jag gillar flätor.

5. Hur gör du med håret när du sover?

Oftast i vanlig fläta eller utsläppt.

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?

Inte mycket, 5-10 min förmodligen om jag inte tvättar det eller ska göra något avancerat.

mikkan01
2014-06-28 21:55
#20

1. Hur långt är ditt hår?
Till bh-bandet, lite längre kanske.

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?
Ja, målet är midjelångt men mitt hår är inte sådär supertjockt så det kanske bara ser tunt och stripigt ut då så jag kanske stannar när jag kommit en bit under brösten istället.

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?
Längst ner till svanken, kortast axellångt.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)
Kastar oftast bara upp det i en vanlig tofs eller en "bulle"… eller låter det vara som det är. Ibland kan jag fläta det lite men det är sällan.

5. Hur gör du med håret när du sover?
Flätar eller ingenting, beror på hur trött jag är ;P

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?
2 minuter för utborstning, ser det kaos ut så tar jag plattången på de ställen som ser värst ut så då kan det bli 2 minuter till.

~mikkan

Annons:
Kadoor
2014-06-28 22:14
#21

#18 Kom på att jag skrev lite fel på längden, hehe. Liite sent att redigera mitt svar, men mitt hår är typ någon cm under brösten. Men om det är bh-bandet bak på ryggen det pratas som så är det typ lite under det. Fast mitt hår är rätt ojämnt i längderna så det är rätt svårt att mäta exakt… 😉

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Misarn
2014-06-29 03:39
#22

1. Hur långt är ditt hår? Strax ovanför brösten 2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål? Ja, målet är att få det så pass långt så det täcker brösten 3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit? Det längsta är till nedanför brösten och kortaste är nog 1 decimeter ovanför axlarna. 4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.) Brukar oftast bara föna håret, men annars är standarden fön,plattång och krustång för att få det rakt men med volym eller knut. Beror helt på hur dagen ser ut. 5. Hur gör du med håret när du sover? Låter det vara utsläppt 6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag Alltifrån 10 minuter till 1 timme, beror helt på hur dagen ser ut

NjumNjum
2014-06-29 23:18
#23

1. Till bh bandet, ca 35-40 cm 2. Vill ha mitt hår till mitten av låren 3. Som kortast har det varit 1 cm. Som längst, lite längre än midjan 4. Utsläppt jämt nästan, hästsvans ibland 5. Innan jag ska sova gör jag en fläta på sidan, 2 st om jag orkar ;) 6. Jag kammar håret 2 ggr om dagen, så det blir inte många minuter jag lägger på håret :P Är för övrigt väldigt rädd om mitt kära hår :)

Cireea
2014-06-29 23:47
#24

1. Hur långt är ditt hår?

Det slutar precis innan rumpan

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?

Inte egentligen men jag låter det bara växa

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?

Längsta: nedanför rumpan Kortast: lite ovanför axlarna

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)

Brukar ofta ha hästsvans då det behövs för jobbet men annars gör jag inget med mitt hår. 

5. Hur gör du med håret när du sover?

Låter det vara fritt, skönast så :) 

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?

Borstar igenom det på typ fem minuter (Ett par gånger om dagen så kanske 15 minuter totalt), ibland längre om det tovat sig under natten vilket lätt händer då det är så pass långt. Men i snitt 15-20 minuter totalt på en hel dag.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

tlover
2014-06-30 07:49
#25

1. Hur långt är ditt hår?

Just så att de längsta topparna når Classic (där bena når rumpan),  104 cm i början av månaden.

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?

Ja till terminal (så långt mitt hår växer)

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?

Förutom då jag var bebis (då jag gissar att det var några cm) så var det pottfrisyr i lågstadiet. Det kortaste som vuxen är ca MBL (bid back lenght) ev midja. Mitt längsta är nuvarande.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)

Nautilus, cinnamon bun, lazy wrap bun, flät knut, milk maid braids, chinese braided bun och ev nån byggd knut.

5. Hur gör du med håret när du sover?

Har det i en fläta med varierande längd på "tofsen".

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?

15 minuter kanske. Mer på tvättdagar.

l'm back

Hair_dude
2014-07-01 01:19
#26

Sjukt roligt med så stort deltagande! Tack som fan för alla svar! :)

Tycker det är riktigt intressant att få reda på människors "hårplaner", kul att se att så många av er sparar ert hår!

Psycho Kitty
2014-07-01 11:22
#27

1. Hur långt är ditt hår? Lite längre än bhkanten. 2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål? Jag sparar, men har ingen speciellt mål. Vill väl bara habett friskt långt hår c: 3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit? Kortaste: Till axlarna. längsta: 5 cm nedanför bhbandet. 4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.) Jag stylar inte mitt hår direkt, oftast tofs när jag rider, men brukar sätta upp håret i en bulle vardagligen då jag tycker det hänger ivägen ganska ofta. 5. Hur gör du med håret när du sover? Oftast har jag det i en fläta, men ibland sover jag med en bulle eller om jag är riktigt trött - tofs. 6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag? inte så mycket för tillfället (depression). men det är en hel del i normala fall, iaf hårrelaterat. Typ att äta rätt och att kolla ingredienser i produkter.

Annons:
KickiG
2014-07-01 22:39
#28

1. Hur långt är ditt hår?

Kollar man på ryggen är det ca 3 cm ovanom bh-bandet.

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?

Njae, sparar väl inte direkt. Är nog rätt ok längd så som det är nu.

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?

Kortaste var ca 3 cm, längst är det nu.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)

Utsläppt oftast, när jag är ute med hunden blir det tofs, slår jag på stort blir det en fläta. Inbakad fläta ibland.

5. Hur gör du med håret när du sover?

Det är utsläppt.

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?

2 minuter? Mitt hår trasslar sig inte så värst mycket, så ofta drar jag bara fingrarna igenom på morgonen. Tvättar 2-3 gånger i veckan, då lägger jag ner lite mera tid.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[Emma--]
2014-07-02 15:12
#29

1. Hur långt är ditt hår?
Det längsta är ner till svanken.

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?
Ja, men har väl inget särskilt mål utan trivs helt enkelt i långt hår. Funderar på att se hur långt jag trivs med. 😛

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?
Längsta är väl nu tror jag, så vitt jag vet. Hade dock långt hår som liten, men jag utgår från vuxen ålder i mitt svar. 
Kortaste jag haft är vid öronen ungefär och jag verkligen hatade det. 

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)
Uppsatt i vanlig svans, uppsatt med fläta i olika varianter, uppsatt i knut. Plattar håret ibland men väldigt sällan då resultatet inte håller i sig särskilt länge. Minsta lilla fukt i luften så börjar mitt hår leva sitt egna liv igen haha. Försöker nu komma fram till snälla sätt att få fina lockar på. 

5. Hur gör du med håret när du sover?
Sover ofta med fläta. 

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?
Haha i snitt 5 minuter kanske.  Ibland mer ibland mindre. Orkar sällan göra så mycket mer än borsta det eller sätta upp det på något enkelt sätt.

[MikaelaR]
2014-07-03 02:05
#30

1. Hur långt är ditt hår?

typ axel-längd fast liteee längre.

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?

Nej, tycker det är skönt att ha håret kortare(typ axel-längd frisyr) eftersom mitt hår lätt ser slitet ut och det ser fräschare ut med lagom Hårlängd på mig många andra passar i långt hår ^^ Så ska klippa håret snart! men gillar inte kort hår på mig det passar INTE min ansiktsform så lagom e bäst :P

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?

När jag var 14 klippte jag av massa av mitt hår blev inspirerad av google bilder men kunde inte klippa blev jättefult.. men också kort så det är det kortaste jag haft det kanske var till öronen väldigt ojämnt. Det längsta var väl när jag var runt 17 hade typ till brösten eller litee längre

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)

Låter oftast håret vila är ingen person som lägger ner mycket tid på frisyrer men typ ibland uppsatt(hästsvans eller en bulle) nästan alltid utsläppt

5. Hur gör du med håret när du sover?

Har det utsläppt ;)

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?

Haha, om jag balsamerar håret(kör balsammetoden) vilket jag gör 4-5 dagar i veckan typ så ägnar jag kanske 15 minuter åt det om jag någon dag vill ägna extra mycket tid åt håret lägga i hårprodukter eller så kanske de blir någon minut extra ;) 

Självdå TS?

[Glitterregn]
2014-07-03 12:53
#31

1. Hur långt är ditt hår? Mitt hår är ungefär 5 cm från bh bandet på ryggen. 2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål? Ja, det gör jag. Mitt mål är få friskare och starkare hår för att sedan kunna spara ut till långt hår, vilket jag aldrig har haft. 3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit? Som länsgt var det några cm längre än bh bandet. Drog man fram håret var det en bit ner på brösten. Som kortast var det i axellängd. Hårtopparna snuddade axlarna när det var utsläppt. 4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.) Jag lockar det i vanliga korkskruvar vid speciella tillfällen. Annars brukar jag bara ha det utsläppt, i en donut, uppsatt eller fläta/snurra upp luggen och sätta fast med hårspännen på sidan av huvudet. 5. Hur gör du med håret när du sover? Jag gör en lös fläta i nacken eller på huvudet och sätter upp luggen med ett hårspänne mitt på huvudet. 6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag? Jag brukar mest bara borsta igenom det och möjligtvis platta luggen som annars böjer sig åt alla håll och kanter. Jag skulle säga runt 10 min.

Hair_dude
2014-07-03 15:38
#32

#30 Oj, hade inte väntat mig att få dessa frågor eftersom jag är kille, men jag kan svara på dem :)

1. Hur långt är ditt hår?

4-5 cm uppepå, cirka 2 cm på sidorna och i nacken

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?

Njae, skulle väl vara coolt att ha lite längre uppepå, men har inte direkt något mål

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?

Längsta är typ till hakan, kortaste är 9 mm.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)

Haha, kan inte direkt göra några frisyrer :)

5. Hur gör du med håret när du sover?

-

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?

5 minuter ungefär.

Niniz
2014-07-04 18:34
#33

1. Hur långt är ditt hår?

Lite längre än till nyckelbenen.

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?

Ja!  Vill få till strax under brösten/vid midjan :)

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?

Kortaste var nog när jag klippte kort för några år sedn hade typ något längre variant av kill-frisyr. Längsta hår… Ja kanske till brösten?

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)

Oftast inga :P men tofs ibland eller knut/flätor

5. Hur gör du med håret när du sover?

Inget, är för lat

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?

Kanske 3 min?

Elliiez
2014-07-07 17:26
#34

1. Hur långt är ditt hår?

Typ till brösten

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?

Ja! Mitt mål är som de va när de va som längst.

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?

Kortaste- hakan. Längsta- de nuddade rumpan är de va plattat

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)

Antingen utsläppt, eller låg hästvans, eller flätor (först nu jag tagit mej till att lära mej olika flätor)  Och ibland en hårknut

Hade håret så när de va som längst också. Utom flätorna

5. Hur gör du med håret när du sover?

Om det är platt är det antingen utsläppt eller i låg hästsvans. Om det är lockigt/vågit blir de nån  sorts fläta beror på vilken jag orkar göra

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?

Borstar de när de behövs. Typ det

Annons:
Nymphadora
2014-07-08 16:31
#35

1. Hur långt är ditt hår?

Snaggat överallt förutom tuppkam/death-hawk med ca 15-20 cm längd över hela.

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?

Japp, sparar för att kunna ha en rejäl mohawk, men också för att kunna sätta upp håret i vanlig hästsvans de dagar då jag inte orkar styla det. Så ungefär axellängd vore nice.

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?

Kortaste: helsnagg. Längsta: halvvägs ner på ryggen.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)

Jag kör diverse olika mohawk-varianter varierat med lite rockabilly-varianter och så flätar jag i ulldreads varannan månad ungefär.

5. Hur gör du med håret när du sover?

Ingenting. Lägger mig på det. Har jag dreads i lägger jag dreadsen ovanför huvudet.

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?

Max en halvtimme.

elli-kleo
2014-07-09 00:13
#36

1. Hur långt är ditt hår?
Ner till BH bandet ungefär.

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?

Nej, jag är nöjd med den längd jag har.

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit? Kortaste: Axellångt Längsta: ca 2 dm längre än vad det är nu.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? 
Hästsvans, fläta, lockigt (av flätor)

5. Hur gör du med håret när du sover?
Utsläppt eller fläta

**6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?
**En  halvtimme

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Thildalulu
2014-07-09 20:30
#37

1. Hur långt är ditt hår?
går väl typ till där bh:n slutar..

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?
skulle inte tacka nej till en bra bit längre och ja jag sparar nog ut de.

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?
axellångt när jag var liten typ? och längsta nästan ner till rumpan innan jag klippte av de.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)

har alltid utsläppt plattat, tycker inte jag passar i olika uppsättningar å massa sånt.. har ju haft scene hair och de är väl den speciellaste 'frisyren' jag har haft :)

5. Hur gör du med håret när du sover?
inget speciellt

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?
beror ju på om jag har duschat eller inte har jag de tar de runt en halvtimme innan jag är klar


Bananbullar
2014-07-10 09:27
#38

1. Hur långt är ditt hår?
Går över BH-bandet på ryggen, men har inte mätt det ordentligt än.

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?
Jag sparar det mest för att jag inte vet vad jag egentligen vill göra med det. Men trivs hitils med långt hår och har därför bara låtit det växa. Mitt mål vet jag inte.

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?
Kortaste är till öronen när jag var mindre. Och detta är mitt längsta som jag har just nu.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)
Toffs, bulle, flätor i dess olika former.

5. Hur gör du med håret när du sover?
Brukar oftast sova utsläppt, men händer mer och mer att jag sover med antingen toffs eller fläta.

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?
Typ.. 5  minuter (ej tvättdag).  Tvättdagar kanske 20-30 minuter. (+ en torktid på några timmar…)


[Tuulikki]
2014-07-10 13:25
#39

1. Hur långt är ditt hår?
Till nyckelbenet ungefär.

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?
Ja, så långt och friskt som möjligt :P 

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?
Kortaste är nog strax under öronen i en page. Längsta är nog till naveln :)

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)
Messy bun, 2 inbakade flätor, plattar håret ibland och lockar ännu mer sällan.

5. Hur gör du med håret när du sover?
Oftast i 2 inbakade flätor. 

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?
Tvätten tar 5 minuter, att fläta luggen 10 sekunder, fläta hela håret tar 2 minuter. Så max 17 minuter om dagen, tvättdagar då ;) Kanske mer om jag borstar, flätar, flätar om osv.

Jenna03h
2014-07-11 16:46
#40

1. Till midjan (kanske lite längre..) 2. Ja, jag "sparar" hela tiden kan man säga (jag klipper bara toppar när det behövs annars klipper jag aldrig mig) 3. Jag har ungefär lika långt hår hela tiden 4. Hästsvans, inbakad fläta eller utsläppt 5. Jag brukar oftast ha flätor… Annars utsläppt 6. Borsta 2 min, fläta (när jag har fläta) 4min, så ungefär 2-6 min

KentHjärta
2014-07-11 21:40
#41

1. Hur långt är ditt hår?
Längre än hakan, kortare än till axlarna.

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?
Nej det gör jag inte. Har kort hår och trivs i det.

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?
Om man räknar med (nästan) sidecut på ena sidan, det var ca 2-3 cm långt, så är det kortast. Annars hela håret så typ till öronen.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)
Plattade mycket ett tag men försöker att minska på det.

5. Hur gör du med håret när du sover?
Inget speciellt, sover i vanligt utsläppt

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?
Olika, har dock inga vård-produkter jag anväder varje dag.

Annons:
Cordata
2014-07-13 17:58
#42

1. Hur långt är ditt hår?
Det når till mitten av rumpan (Jag är över 1.70 lång, så det är rätt långt).

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?
Jag sparar alltid på mitt hår, men det blir inte mycket längre.

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?
Kortaste är till under skulderbladen, längsta är en bit nedanför rumpan, men då var jag kortare.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)
Allt möjligt, det är fördelen med att ha ett långt hår. Ofta har jag det helt utsläppt med t.ex. en minitoffs på sidan när det är nytvättat. Annars blir det flätor, fiskbensflätor, inbakade flätor eller mer krångliga saker. Jag älskar att ha det i en riktigt hög hästsvans. Även en stor, tvinnad knut på huvudet är en favoritfrisyr.  

5. Hur gör du med håret när du sover?
Jag flätar det så det blir vågit eller låter det vara utsläppt.

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?
Kanske 10 min. Tvättar det 1-2 gånger i veckan. (Det torkar riktigt långsamt tyvärr.)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

KaiPon
2014-07-13 18:35
#43

1. Hur långt är ditt hår?

Med något kortare lugg nu. Klippte mig igår för att få bort allt hår som var slitet efter alla blekningar och färgningar jag har gjort det senaste året.

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?
Kan man väl säga att jag gör. Jag skulle vilja ha det längre än till axlarna, som varit det längsta jag haft senaste åren, men vi får se om det händer.

**3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?
**
Kan påpeka att jag inte mådde speciellt bra när jag klippte det så kort (hade en minor breakdown i duschen och använde en rakhyvel för att gå lös på håret istället för på kroppen, to make a long story short). Som längst har jag haft till midjan när jag var mindre.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)
Mestadels Visual Kei inspirerade frisyrer, om jag gör något alls med håret.

5. Hur gör du med håret när du sover?
Inget.

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?
0-30 minuter skulle jag säga, beroende på om jag fixar mitt hår eller inte. Ibland borstar jag bara håret, men när jag har kort hår behövdes inte ens det. x3

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[oroligkaninägare]
2014-07-14 16:23
#44

1. Hur långt är ditt hår? Ungefär vid nacken 2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål? Vill ha långt och härligt hår. 3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit? Helt rakad 4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.) hårtofsar och ibland ha hårspännen i luggen 5. Hur gör du med håret när du sover? Ibland i tofs annars nersläppt 6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag? Ja inte så mycket tid kan inte exakt minuter

claravincent
2014-07-16 15:25
#45

1. Hur långt är ditt hår?

Till naveln ungefär.

2. Sparar du ditt hår för tillfället, isåfall, vad är ditt mål?

Nepp. Men det skadar väll inte med längre? :D

3. Vad är det kortaste respektive längsta ditt hår någonsin varit?

Om det inte räknas med när man föddes (😉) Så det kortaste jag har klippt det är väll någon cm ovanför axlarna.

4. Vilka frisyrer brukar du göra? (Med frisyrer menas diverse uppsättningar, om du lockar håret etc.)

Hästsvans,1 eller 2 inbakadeflätor, fläta i luggen, knut på huvudet mm. Finns massor! :)

5. Hur gör du med håret när du sover?

Ingenting ;)

6. Hur mycket tid spenderar du i snitt på ditt hår varje dag?

Beror på om jag bara har det utsläppt isåfall kanske 1 min. Flätor mm tar väll 5/10 min. Lockigt hår någon timme :).


Hair_dude
2014-07-19 21:48
#46

Grym respons, 45 svar är inte illa! :) Ni som svarat, hur tycker ni denna undersökning är, rolig? Tråkig?

TatsuOni
2014-07-20 18:09
#47

#46 Tycker att det är roligt att läsa igenom hur andra gör med håret och vad de har för mål🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: