Annons:
Etikettbilder
Läst 2723 ggr
Pladask
2014-04-18 21:43

Din drömfrisyr/drömhår

Hej!

Skulle vilja se bilder på er drömfrisyr/drömhår som lite inspiration! Skriv gärna vad det är du gillar.

Annons:
[Rhodugune]
2014-04-19 18:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min kompis Jennie är min stora inspiration, det är så härligt att ha kompis att prata hår med som har samma mål, att låta det växa så långt som det går och samma tänk om hur man tar hand om det, vi kör båda med BM mm. :)

Mitt hår är betydligt kortare än hennes, mitt är classic/rumplängd och hennes når henne numera halvvägs ned på vaden. :)

tlover
2014-04-19 21:15
#2

Jag är också en sån som drömmer om långt hår fast jag har ingen bild.

Just nu är jag bara mellan "tail bone" och "Classic" men jag hoppas att jag nån gång kommer nå "terminal"

l'm back

Pladask
2014-04-19 21:54
#3

Oh ja, långt hår kan se helt fantastiskt ut!

Vilken fin bild förövrigt! :)

[Tilde]
2014-04-20 00:12
#4

Mitt drömhår är väl mitt eget fast mycket längre :) Har lockigt hår som i naturligt tillstånd når ner på brösten. Vill gärna ha hår till midjan!

moizzz
2014-04-20 11:28
#5

likadant som aliette ophiem har! jag hittade ingen bra bild men i serien tjockare än vatten ser man

Gasoline
2014-04-20 14:07
#6

Jag skulle vilja ha långt hår med stora lockar och mycket volym, lite Hollywood frus frisyr. :-)

Annons:
tlover
2014-04-20 14:42
#7

#6 såna har ju inte långt hår 😉

l'm back

Gasoline
2014-04-20 15:19
#8

#7 nej,det här du rätt i, men det ser långt även om det inte är äkta ;-)

MaaariaS
2014-04-20 18:04
#9

Håret jag hade för ca 7 år sen,dubbelt så tjockt som nu och alltid återfuktat och aldrig en dålig hårdag*längtar tillbaka*

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

pirri17
2014-04-21 04:41
#10

Mitt hår låter jag att växa ända ner till rumpan!

Brunett

Cederin
2014-04-22 07:32
#11

Mitt drömhår är helt i min naturliga askblonda färg, i längd med mina höfter. Just nu är det till mitten av ryggen ungefär, med rätt så onaturlig blond i längderna efter att ha blekt bort svart.

Medarbetare på Naglar och Hår

OneSound
2014-04-22 12:13
#12

Mitt drömhår för stunden är nån dm längre än jag har, och typ färgen jag har nu som är rödlätt typ. Blonda slingor på ljust orangerött. 

Sen att det skulle ha naturliga hollywood lockar med stor volym.. ;)

Aut viam inveniam aut faciam

[rumelle]
2014-04-22 12:53
#13

Svart hår som räcker ungefär ned till mitten av brösten är min dröm. Längre hår än så tror jag inte att jag skulle kunna hantera då jag aldrig har haft längre än till strax nedanför axlarna. Just nu når håret precis ned till axlarna, men jag skulle beöva toppa ett par centimeter då det är lite slitet. Hoppas på att kunna vara nöjd om ett par år. :)

Annons:
tlover
2014-04-22 12:58
#14

#13 det praktiska med hår är att det växer så långsamt så man lär sig hantera det

/ en med hår till mitt på rumpan

l'm back

[rumelle]
2014-04-22 13:45
#15

#14 Jo, det har du nog rätt i. Men för en som alltid har haft håret kort så är det lite svårt att förstå hur man orkar med så mycket hår. Jag brukar oftast tröttna på att spara ut det när det precis når axlarna. :P

tlover
2014-04-22 14:21
#16

#15 i alla fall jag tycker att långt hår är enklare än kortare (jag har inte haft så kort som ner till axlarna på ca 15 år så jag kan inte jämföra med jättekort)

l'm back

[Rhodugune]
2014-04-22 15:16
#17

#15 Har alltid haft långt hår, har varit mitt på ryggen eller längre sen jag började skolan och så var jag alltid en av de första ut från gympan, eftersom min frisyr inte tog lika lång tid att styla kortare frisyrer, så för mig har det aldrig stämt att längre hår är mer svårskött eller tar längre tid eller kostar mer pengar.

En vardagsfrisyr tar runt minuten att göra, sover med håret i fläta så det tar bara några tag med borsten så är mitt hår genomborstat, har oftast håret i knut och en sån tar bara en minut för mig att göra, sätter fast den med någon typ av hårpinne.

Tvättar håret ca 1 gång i veckan, det ända som tar tid är att det tar tid för håret att självtorka, men det är det värt och är inget som jag tycker är jobbigt och eftersom jag inte tvättar håret varje/varannan dag så gör jag åt en balsamflaska eller så varannan månad och jag använder inga andra dyra produkter, oljar det med kokosolja och sköljer det ibland med äppelcidervinäger.

Får ofta frågan hur jag orkar ha det så långt, men jag skulle aldrig orka med att ha en kort frisyr. :)

[rumelle]
2014-04-22 16:06
#18

#16 #17 Anledningen till att jag sparar ut mitt hår är just att det går mycket snabbare att bara sätta upp det på morgonen. Det kan man ju inte göra med kort hår, utan då måste jag blöta, torka, platta och styla varje dag för att det ska se ok ut. Dock tycker jag att det krävs mer jobb än så för att mitt hår ska se ok ut när jag har det utsläppt nu och det är sällan det håller sig fint en hel dag. Det gör däremot ett kort hår för mig. Kan tänka mig att det är olika beroende på vilken hårkvalitet man har. Jag har väldigt tunna hårstrån och håret blir gärna frizzigt om det inte sköts rätt. Det ser t.ex. hemskt ut om det får självtorka utan att jag haft någon produkt i det. Men det är möjligt att det blir enklare när det blir så pass långt att jag kan ha det i flätor på nätterna. Då lär det ju se ok ut på morgonen. Just nu kan jag inte ha det utsläppt två dagar i rad för det går aldrig att bara borsta igenom det på morgonen, det måste blötas igen för att det ska se ok ut. :P

tlover
2014-04-22 16:09
#19

#18 många med längre hår har håret uppsatt i vardagen (tex jag) både för att det är snällare mot håret, det håller sig snyggt längre och då är håret inte ivägen.

Att sätta upp håret tar max 5 min med en svårare frisyr el flätor men vanligtvis går det under 1 minut

l'm back

[rumelle]
2014-04-22 16:16
#20

#19 Jo, jag ser fram emot att kunna göra lite mer uppsättningar. Just nu känns det himla tråkigt med hästsvans för jämnan, men det går inte att göra så mycket mer med den längd jag har. Möjligen råttsvansar men det passar jag verkligen inte i. :P

Annons:
[Rhodugune]
2014-04-23 10:25
#21

320 Det förstår jag, att tänka på, om du inte redan har koll är att det inte är bra för håret att ha samma frisyr för ofta, om du har håret i hästsvans ofta så slits håret lätt på samma ställe och du kan som jag råka få en gloria av hästsvanslångt hår… hade ingen aning på den tiden att det kunda skada håret så, var noga med att inte använda snodd med metallclipps, men det hjälpte inte när jag har håret uppsatt i hästsvans så ofta.

Kram och lycka till, hoppas ditt hår växer lite snabbare som det gör för de flesta på sommarhalvåret: :)

[rumelle]
2014-04-23 11:36
#22

#21 Är medveten om det men måste ha uppsatt hår på jobbet och just nu funkar det inte med så mycket annat än hästsvans. Tidigare hade jag väldigt tunna snoddar utan metall men märkte att håret blev slitet. Nu har jag bytt till en ganska tjock och bred snodd (fortfarande utan metall) och upplever inte att det har blivit mer slitet sedan dess. Blir det bara ca 5 cm längre borde jag kunna få upp det med en hårklämma istället. Och ju längre det blir ju mer kan jag variera det. Hoppas på att få såpass långt att jag kan göra en knut som hålls uppe med någon slags hårpinne. :)

Upp till toppen
Annons: