Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 4869 ggr
RoxannaS
4/17/14, 8:56 PM

Hårfärgning - Gravid?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmm, jag är typ "rödblond" naturligt och hatar verkligen min naturliga färg. Just nu kör jag på svart.

Men har även varit röd - blond (nästan helt i alla fall) och lite mer åt det lila hållet.

Men nu är jag gravid och rekommenderas inte färga håret längre.

Så nu funderar jag på dessa färgbomber som finns. 

Har ni något tips på några läckra Färger, som kan bli snyggt att blanda i det svarta (bruna) som är nu? Kommer mestadels bli utväxten som får färg antar jag. Men har nästan go lust att testa i alla fall.

Så vilka Färger har ni testat , bifoga gärna bild på hur den ser ut i håret också 🙂

Eller har ni andra förslag på något att göra med detta hemska hår? 

Tänkte typ silver shampoo, kan man få bort det svarta med bara sådant? 

Har en några år gammal bild så får ni lite hum på vad det är för färg naturligt. xD


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Tilde]
4/17/14, 8:58 PM
#1

Varför inte färga när du är gravid? Förutom att färgen kan bli lite annorlunda på grund av hormoner. 😛

Silverschampo tar bara bort röda/orangea toner, eller snarare neutraliserar det.

RoxannaS
4/17/14, 9:06 PM
#2

För att dem säger att kroppen lär tar upp alla "gifter" och "farliga" ämnen i hårfärgen. Mycket kemikalier antar jag i färgen, så därför vill jag helst inte färga. Om de finns andra knep.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Teddies matte]
4/17/14, 9:16 PM
#3

Finns ju Henna du kan färga med istället för vanliga hårfärger.

RoxannaS
4/17/14, 9:19 PM
#4

#3 Har hört talas om de men vet inte riktigt vad det är. Eller vad de innebär eller hur de görs eller något.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Tilde]
4/17/14, 9:36 PM
#5

#2 Det är en myt… Det ska inte alls påverka kroppen något när man färgar. Då hade man ju blivit sjuk även om man inte var gravid. 😛 Dock är det ju inte bra att andas in kemikalierna, så det förstår jag.

Hime
4/17/14, 9:41 PM
#6

#5 Nej det påverkar inte kroppen men det kan påverka barnet. Varför skall man riskera sitt barns hälsa?

Annons:
RoxannaS
4/17/14, 9:43 PM
#7

#6 Tack, kunde inte sagt det bättre själv!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Tilde]
4/17/14, 9:56 PM
#8

#6 Har alltid hört att det är en myt, även av läkare :) Hur kan det påverka barnet om det inte påverkar kroppen? 🤔

Hime
4/17/14, 10:08 PM
#9

#8 Ett barn under graviditeten får all sin näring från mamman och det är väldigt känsligt. Kemikalier kan störa utvecklingen och ger bland annat större risk att barnet utvecklar allergi. Varför chansa när det gäller ett barn? För inte så väldigt länge sen sa man att rökning inte var skadligt för barnet.

[Tilde]
4/17/14, 10:11 PM
#10

#9 Det vet jag, men därmed borde ju mamman få i sig kemikalierna också i och med att barnet då får det. Såklart TS inte behöver chansa, men jag vet flera som har färgat håret under graviditet utan några som helst problem. 🙂 

Nåja. Lycka till! :)

tlover
4/18/14, 6:40 AM
#11

#5 såklart får man i sig kemikalier, man får i sig kemikalier då man äter då man har kläder på sig och då man andas också.

Frågan är om man får i sig nog med kemikalier för att det ska göra en skada direkt, skada barnet om man bär på barn el skada en i framtiden.

Vissa ämnen tar inte mamman upp i såna mängder att det skadar henne men det kan ändå skada ungen (det beror lite på hur kemikalien beter sig).

Faktiskt, en av anledningarna till att jag började med WO (endast vatten) var för att minska kemikalierna i mi närhet där det går eftersom vi försöker bli med barn.

l'm back

emeliiiiieee
4/18/14, 1:02 PM
#12

En färgbomb funkar inte på ofärgat hår och funkar alltså inte på utväxt :) Jag rekommenderar isåfall att färga med henna

RoxannaS
4/18/14, 1:49 PM
#13

#12 Men om jag har 2 cm utväxt och lägger i en sån borde den väl fästa?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
emeliiiiieee
4/18/14, 3:23 PM
#14

Om du tänker på revlons färgbomb som jag tänkte på så nej, det funkar inte på opreparerat hår. Min blonda utväx var fortfarande blond när jag la i min bruna färgbomb och lät den sitta i 10 min.

Så jag rekommenderar Henna så du inte köper en bomb och som sedan inte funkar alls.

RoxannaS
4/18/14, 3:46 PM
#15

Förstår mig inte riktigt på de där med Henna :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
JossanH
4/18/14, 3:52 PM
#16

Det är klart att alla kemikalier runt omkring oss påverkar- framförallt hårfärg! I dagens läge finns det ingen instans som kontrollerar just hårfärger och det finns undersökningar som pekar på att frisörer, som hanterar dessa kemikalier ofta, löper större risk att få bland annat underviktiga barn. Jag är också gravid och färgar inte håret med traditionella Färger utan kör enbart naturliga växtfärger med Henna. Från gröngåva.se så kan man även beställa ekologiska växtfärger! Super skulle jag säga :) Ska man ha en mörk färg så var noga med att det inte är en kemikaliepreparerad Henna för dessa är sjukt allergiframkallande. Är blond men har färgat med en mörk växtfärg. Man blandar bara pulvret med kokande vatten så att det blir som en tjock, rinnig yoghurt. Sedan har man i blandningen i det nyshanponerade håret som fått torka till sig lite och låter den sitta så länge man orkar, men helst minst ett par timmar. Sedan sköljer man och har eventuellt Balsam. Efter ca 3 dagar så har hennan fått sin riktiga färg då den mörknar under en tid. Jag älskar dessa Färger! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

RoxannaS
4/18/14, 4:16 PM
#17

Hmm. Låter intressant. Får nog kolla upp det. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: