Annons:
Etikettfrisyrer
Läst 3821 ggr
akittehmonster
4/14/14, 10:27 AM

Era slapp frisyrer?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag är hemma så springer jag runt med en messy bun, ganska mysigt och man har inte hår över allt. Har ganska kort hår och när det blåser så brukar det ramla ut små bitar. Har ingen sådan grej man kan sätta i bunsen utan kör på bara hår :) 

Vad är din slapp frisyr?

Annons:
tlover
4/14/14, 10:33 AM
#1

nautilus el en dåligt gjprd cinnamon bun

l'm back

nlinds
4/14/14, 10:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Brukar bli en messy-dreads-bun 😎😃

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Cederin
4/14/14, 11:45 AM
#3

En enkel fläta på sidan, antingen vanlig engelsk 3-strand eller en rope braid. Ska jag hålla håret undan ordentligt och riskera att alla mina lager inte åker ut så blir det en fransk eller holländsk fläta bak :)

Medarbetare på Naglar och Hår

[rumelle]
4/14/14, 12:42 PM
#4

Har för kort hår för att kunna göra så mycket annat än en vanlig hästsvans. :P

[Rhodugune]
4/15/14, 7:31 PM
#5

Min vanligaste frisyr är också en knut vet inte om den har något namn, är som en cinnamon bun, där jag låser den yttre loppen av knuten genom att vika över den innersta över den, sitter uppe rätt länge utan hårpinne eller annat… om den förklaring hjälper :D 
Ska se om jag hittar en bild.

JustMySelf
4/15/14, 9:34 PM
#6

En hög hästsvans, enkelt, bekvämt och jag tycker jag passar rätt bra i det :)

Annons:
[Tuulikki]
4/16/14, 11:26 AM
#7

Har rätt kort hår men brukar lyckas med en messy bun utan att några slingor faller ner ^^ Måste däremot alltid fläta/snurra luggen

Pepsie
4/17/14, 8:53 PM
#8

Frän hårfärg, TS! Drar alltid upp allt (lämnar några strån som ramar in ansiktet) och gör en hög hästsvans av det. Brukar köra på det ofta när jag går ut också.

Djävlas

Afturelding
4/18/14, 11:49 AM
#9

Två inbakade flätor som jag lägger i kors i nacken, eller så tvinnar jag ihop dem och gör en knut av dem som jag sätter upp med vad som än finns i närheten.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Kadoor
4/18/14, 4:01 PM
#10

Bara en vanlig fläta som ligger över ena axeln, väldigt lös och slarvig. 😃

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

MaaariaS
4/20/14, 6:16 PM
#11

Hästsvans 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Gasoline
4/20/14, 7:45 PM
#12

Utsläppt eller hästsvans. Ibland kör jag "huckle" om håret ser lite riktigt ut och jag ska ut bland folk.

Kaninhopp
4/22/14, 11:24 PM
#13

Messy bun eller två flätor på vardera sida om huvudet :) Mitt hår är precis så kort så att jag inte kan göra en sidfläta utan att halva håret ramlar ut. Men sparar så förhoppningsvis går det snart :)

Annons:
Frosstis
4/24/14, 4:17 PM
#14

Likadant som dig TS=) dock får jag inte alltid till en sån snygg bulle=)

akittehmonster
4/24/14, 11:45 PM
#15

#8 tack så mycket :)  

#14 det var mitt första försök och tyckte det blev väl slarvigt men det funkar! 

Tack alla för alla svar!!! :)

TatsuOni
4/27/14, 4:41 PM
#16

Olika varianter av flätor^^ En eller flera inbakade, vanliga, fiskbensflätor o.s.v😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Indriz
4/30/14, 4:56 PM
#17

Jag har utsläppt hår 95 procent av tiden. Att jag skulle göra en frisyr av något slag när jag är slappar låter onödigt jobbigt 😛

När jag "försöker" så blir det bara inbakad fläta. Allt annat gör så fruktansvärt ont efter 10 minuter då långt och tjockt hår blir tungt!

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

[Tilde]
5/1/14, 5:35 PM
#18

Brukar sätta upp det i en lilla My-frisyr 😃 Annars en hög hästsvans.

[Oceansoul]
5/5/14, 9:25 AM
#19

Utsläppt, jag har aldrig uppsatt utom när jag ska jobba, laga mat och träna. Tofsen åker alltid av direkt efter passet ^^

[EmmiieErixon]
5/5/14, 5:08 PM
#20

blir en hög hästsvans eller en liten messy bun funkar alltid 😃

Annons:
Jaaanee
6/14/14, 1:03 AM
#21

En fläta.  :)
 Men är luggen jobbig eller håret känns lite fett så åker det upp i en stram hästsvans med diadem. ^^

akittehmonster
6/18/14, 2:16 PM
#22

Mysigt #21

[Kittypurrpurr]
6/21/14, 12:20 PM
#23

Har nästan alltid mitt i hästsvans tyvärr. Är så lat x)

fiffeliffe
6/22/14, 9:12 PM
#24

Hästsvans, om jag orkar messy bun 🙂

Cool

mallsan
6/22/14, 9:15 PM
#25

Antingen en lös fläta som hänger över ena axeln eller messy bun. BÅda funkar bra då jag har långt hår.

Upp till toppen
Annons: