Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 967 ggr
hahael
2014-04-07 21:01

Från djupt röd till ljus?

Har under en längre period haft djupt rött hår med svart dipdye (dock har detta bleknat ut till lite bruntrött av nåt slag) och har nu tröttnat på min hårfärg. Skulle vilja ha någon ljus färg typ ljust lila/rosa/blå vet inte riktigt men ljust iallafall ^u^. Nu är grejen det att jag inte vet hur jag ska gå till väga med det här, jag har permanentat färg i håret så försvinner inte efter tvättar så att säga. 

Jag sparar ut håret nu och vill inte att det ska bli kortare på något sätt helst, ja såklart några centimeter kan jag nog leva med men helst så lite som möjligt ^.^

Tackar för all hjälp som kan fås ;u;

Klart att laxen ska ha en jolle

Annons:
menokej
2014-04-07 23:15
#1

för att du ska kunna färga ljust lila/rosa/blå krävs att du har ljust, ljust hår innan. Ju ljusare färg du vill ha på håret, desto ljusare måste ditt hår vara innan du sätter i den lila/blå/rosa färgen. Vill du har pastellfärger är vitt hår rekommenderat.
och för att ditt hår ska bli ljusare måste du bleka det och det kan krävas flera blekningar och ditt hår kommer att ta skada av det bara så att du vet :)
jag hade supersvart hår, färgat med svart permanent färg flera gånger på varandra och ville bli blond. Och jag blev det, men det tog tio blekningar och jag fick superfriterat hår (gjorde 9 blekningar på en månad. Inte rekommenderat över huvud taget om man vill ha något hår kvar. Jag hade ner till bröstet innan och nu, ett år senare har jag nästan ner till axlarna)
Så försök att ta det försiktigt om du inte vill att ditt hår ska bli helt förstört. Men du lär behöva klippa bort en bit om du väljer att bleka håret och det kan ta flera månader att bli ljushårig beroende på hur man går tillväga. Blekning är riktigt jobbigt.
När du väl har vad du känner är tillräckligt ljust hår så kan du använda dig av t.ex. directions hårfärger och för att göra de ljusare går det att blanda i vitt Balsam tills man får den färg man vill ha.
Om du har råd och möjlighet så är det bästa nog att gå till frisören, de är kunniga och har bättre blekning t.ex. och kan hjälpa dig med hur ljust du kan få ditt hår utan att det förstörs helt.

Lycka till!

Cederin
2014-04-08 08:35
#2

Då måste håret bli ljusare :)

En grej du kan prova först är Colour B4. Det är en avfärgning som inte bleker, utan tar bort pigment från tidigare hårfärg. Den sliter dessutom ingenting eftersom den inte innehåller ammoniak eller väteperioxid! Däremot stinker den, men det är värt det. Finns på t.ex. City gross.

Beroende på hur ljust ditt hår är efter det så rekommenderar jag att slingbleka håret hos frisören. :) Jag har försökt mig på blekning hemma många gånger under mina tonår, men jag rekommenderar det inte.

Om du måste bleka igen efter första besöket, låt håret vila 1-2 månader helst. Jag gick från svart (flera år av färglager) till nästan blond nu, men då har jag hållt på sedan september med det projektet, haha :)

Medarbetare på Naglar och Hår

hahael
2014-04-09 18:19
#3

Tack för alla svar, ja min frisör och jag får nog prata ihop oss lite helt enkelt ^.^

Klart att laxen ska ha en jolle

hahael
2014-04-12 16:04
#4

#2 Juste glömde och fråga, hur länge ska man använda schampot innan man börjar med att bleka håret? :3

Klart att laxen ska ha en jolle

Cederin
2014-04-13 13:26
#5

#4 Vad menar du för Schampo? Menar du Colour B4 som jag skrev om? 🙂

Medarbetare på Naglar och Hår

hahael
2014-04-13 16:16
#6

#5 Ja det :)

Klart att laxen ska ha en jolle

Annons:
Cederin
2014-04-13 16:43
#7

#4 Googla/Youtubea Colour B4, det är en speciell behandling som appliceras som en hårfärg men sköljs ut på ett visst sätt :) Det är väldigt viktigt att läsa igenom instruktionerna man får med noga, då får man bäst resultat.
Bleka kan du göra direkt efteråt om du vill (om jag minns rätt) men jag hade nog väntat iallafall någon vecka om det hade varit mitt hår! :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Lexie82
2014-04-14 10:39
#8

#2 Funkar Colour B4 om jag som blond vill färga/tona håret rött om jag senare vill gå tillbaks till blond?

Upp till toppen
Annons: