Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 10011 ggr
Ribessa
8/9/12, 8:21 PM

Drar olja ur hårfärg?

Jag har rätt frissigt hår då jag har väldigt tjocka hårstrån + hår i övrigt. Lockigt är det också, så jag missbrukar ju håroljar av alla dess slag. Kan inte leva utan dom. :P Men, drar dom ur hårfärg?

För jag har ganska nyligt igen färgat håret med en permanent färg men nu är den helt urdragen.. Så jag börjar ju fundera :)

Annons:
Hanna
8/9/12, 8:37 PM
#1

Hört av en att Balsam drar ur hårfärg. Så kanske är samma med det? För Balsam är väl fett? :o

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Chamy
8/14/12, 10:13 AM
#2

Ja Olja hjälper till att få ut hårfärg ur håret. Det är ett av de gamla tricken att få ur hårfärg när man är missnöjd med en färgning och inte vill bleka bort det.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Hhanniie
9/4/12, 1:43 PM
#3

Då kanske jag också kan få hjälp här, färgade från blont till brunt för ungefär 2 år sen, men varje gång man färgar utväxten blir det ju mörkare så tillslut sitter man ju där med svart hår. Nu har jag väl bestämt mig för att få bort det svarta, om Olja nu hjälper med att få ur färgen, vilken/vilka oljor ska jag använda och hur?

[Synnerlig]
7/7/15, 9:59 PM
#4

Väcker den här tråden till liv 😛 Jag har precis gått igenom två dagar med blekning och färgning och vill ta hand om min skalp, mitt hår och min nya hårfärg så jag ville göra en inpackning med oljor och så, men då antar jag att det inte är en så bra idé? Hur ska en då göra om man vill ta hand om sitt hår efter att ha misshandlat det med blekning och färgning? 😛

Ribessa
7/8/15, 10:06 PM
#5

#4 Haha ja… Det har även jag gjort förra sommaren. Inpackningar och massor av hårolja säger jag (roligt nog) När jag som brunhårig ville vara svarthårig var den inte en smart idé, men nu när jag är brun/kola-blond så upplever jag inte direkt att det spelar så stor roll.  För näring till håret så krävs det fukt, så är det bara. :)

Upp till toppen
Annons: