Annons:
Etiketttips-råd
Läst 21467 ggr
Cazzos
2012-04-14 19:02

Pinsamt babyhår

Sen jag började ha mittbena (istället för snebena) så har jag märkt av mitt babyhår mer, och det står rakt ut, och det är många i skolan som påpekar det och antingen skrattar eller fnissar åt det.

Jag känner mig inte trakasserad eller något men det är väldigt pinsamt och jag har klippt babyhåret gång på gång, men det blir inte bättre för att det fortfarande syns när jag klippt ner det.

Jag märkte inte av babyhåret alls när jag hade snelugg, men i dagsläget så passar jag bättre i mittbena än snelugg och snelugg ser bara konstigt ut nu.

Jag kanske ska klippa pannlugg istället för att dölja det men sist jag hade lugg (det var första gången också), för 2 år sedan, så blev luggen lätt fett (jag har fett hår och har alltid haft sen puberteten började) och luggen var inte fin och rak om jag inte fönade den efter tvätt.

Luggen blev vågig och delade på sig, och med tanke på mitt fina hår så är det svårt att klippa en tjockare lugg. Dessutom så tror jag inte att jag orkar ha lugg på sommaren eftersom att jag svettas väldigt lätt i ansiktet och jag ska åka till Thailand nu i sommar och det blir jobbigt om jag ska behöva sätta upp luggen hela tiden.

Jag funderar på att låta babyhåret växa ut och gå till en frisör efter resan till Thailand nu i sommar (juni-juli) och göra en rejäl klippning samt fråga vad jag ska göra åt babyhåret (även få lite råd vad jag ska göra åt mitt hår som lätt blir fett som sagt).

Vad ska jag göra?


Annons:
Cazzos
2012-04-14 19:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Med blixt

(klippte nyligen av en liten bit på höger sida så det ser helt korkat ut)


Cazzos
2012-04-14 19:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Utan blixt


LindaKarlstrom
2012-04-15 12:33
#3

Jag har ännu mer bebisfjun i pannan, jag ser inte klok ut då jag har håret uppsatt, så för att det ska synas mindre har jag färgat håret blont.

Cazzos
2012-04-15 15:29
#4

#3 Jag tror inte att jag skulle passa i blont hår Förvånad

Mitt babyhår är inte fjun liksom, utan grövre, eftersom att jag klippt det så sjukt många gånger.. Det var lite mjukare förut..


#Pigigigi
2017-08-02 03:53
#5

Hej! Har EXAKT samma problem med dig fast mitt är 1000000 ggr värre..det är strävt och tjockt o jag kan inte ens ha tofs för att det är så sjukt pinsamt!! Men utsläppt hår ser det minst lika korkat ut och alla kommenterar det. Blir jätteledsen och vet verkligen inte vad jag ska göra!! Det växer jättesakta och det växer rakt ner istället för åt sidorna. Ska man gå till en frisör eller något? Vad tror du eller har du hittat en lösning? Vet inte hur långt tid det var sen du gjorde denna tråd

TatsuOni
2017-08-02 16:26
#6

#5 Jag vet att vissa tar hårspray på en tandborste och borstar babyhåren på plats så att de håller sig. Kan det vara någonting?


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
Cazzos
2017-08-04 20:10
#7

Men oj vad pinsamt det var att läsa detta 5(!!) år gamla inlägg! 😂
Jag kan ju säga såhär, snart 21 år gammal, att jag är glad över att jag bara lät det växa ut tillslut och slutade klippa det. Idag har jag inte utstickande babyhår 😂


Lasagnelisaluff
2017-08-05 11:46
#8

Så du slutade bara klippa ditt och så blev det som vanligt igen? Du kanske kan lägga in en bild på hur det ser ut idag?:)

Upp till toppen
Annons: