Annons:
Etikettoff-topic
Läst 5249 ggr
[TrevorS]
2011-12-07 00:03

Håret växer av laxermedel?

Fick den här sidan skickad av en kompis, enligt sidan växer håret av just det här laxermedlet mycket fortare. Är det sant eller påhitt?

Ricinolja - får håret att växa

Låter lite för otroligt för att vara sant, men vad vet jag, har aldrig testat.

Annons:
Alex
2011-12-07 00:38
#1

Jag har aldrig testat själv, men vet många som har och säger att det funkar, så det är inget påhitt faktiskt, tro det eller ej. Glad Ska även fungera på ögnfransar. Dock ska du ju ha det i hårbotten, inte dricka det… Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[TrevorS]
2011-12-07 09:57
#2

Jo jag förstod att man skulle ha det i hårbottnen, massera in det och inte dricka. Kul att dricka laxermedel i en månad. Oskyldig

Men inga kända bieffekter på det heller, låter lite märkligt, eller?

Chamy
2011-12-07 11:15
#3

Ricinolja är inget "Laxermedel", det är en ren Olja som har laxerande effekt. Det är i princip samma sak som att smörja in håret med olivolja, bortsett från att det är två olika oljor som har olika fettsammansättning.

Och det finns folk som påstår att håret växer snabbare och/eller tjockare när de använder ricinolja i håret. Jag har sjäv testat det och för mig fungerade det inte. Dessutom så används ricinolja industriellt som smörjmedel eftersom det är den mest trögflytande oljan som finns naturligt i världen, och det kan jag ju säga, att det är fruktansvärt otrevligt att ha i håret, även när det ä utspätt med andra oljor.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Elliiez
2014-11-12 21:32
#4

Jag testade det och hade det i en timme varje gång, utom en gång när jag glömde bort och gick runt med det i tre timmar. Efter bara första duschen kände man att det var lenare än vanligt och mjukare och mindre frissigt.

Om det växer snabbare eller inte är en fråga som ingen kommer kunna ge ett riktigt svar på. Jag har ingen källa men när jag testade det en period sa min kontaktperson efter en månad, utan vetskap om oljan, "shit va de växt sista tiden" så någon effekt måste den haft.

För att få ut oljan brukar jag ha i Schampo i håret och låter det sitta där i fem minuter INNAN jag spolar i vatten, sen en gång till med Schampo och sen som vanligt. Märkte att det blev lättare att spola ur ju längre man hade oljan i håret också.

Men det kan ju också vara just massagen som tillkommer när man har i oljan som kan göra så att håret som ligger i vilofaser väcks och börjar växa.

Hoppas det hjälpte lite! :)

powerade
2014-11-12 22:22
#5

Har läst massor där det står att det är massagen som gör att håret växer fortare, men de flesta som använt oljan tycler håret blir finare och lenare, om man drar ut i håret. Kokosolja ska också tydligen vara bra att sätta i håret ( inte å botten) så ska de bli mjukare å blabla ( mitt blir lenare och blankare)

pinocchio96
2014-11-19 01:10
#6

jag använde ricinolja i någon månad och upplevde att håret växte lite snabbare än vanligt men framförallt blev det mjukare och tjockare.
sen drog man sig för att göra det för det är svårt att få ur håret och lukten är inte allt för fräsch!

Penslade även på det på ögonfransarna en längre tid och de blev faktiskt riktigt stor skillnad :) de växte så det knakade! starkt rekommendera att testa :) sen fungerar det säkert inte på alla..

lycka till ^^

Annons:
Upp till toppen
Annons: