Annons:
Etiketthårprojekt
Läst 5364 ggr
badbrain
2011-10-02 10:48

Röd toning

Hej!

Jag har blekt mitt hår vitt och nu använt röda toningar från directions. Tycker dom är jättebra, men jag vill hellre ha en djupare mörkare röd men endå väldigt röd. Tycker att toningarna från directions blir PANG rött, vill ha mer djupare färg i det bara. Och sen att de inte blir rosa eller orange i slutet. Hört att toningarna från Schawrtzkof ska vara bra, jag undrar om någon vet hur rött de blir om man nu färgar det på mitt vit blekta hår? Och sliter dom toningarna på håret? För dom från directions gör inte det.

Tacksam för svar

Annons:
Ellenfyrkant
2011-10-03 00:31
#1

All behandling av håret sliter även toning. Men till skillnad från permanent färg lägger den sig utanpå hårstråt istället för att tränga in i det. Jag har mest använt permanent färg från schwarskopf "kashmir red" och tycker den är grym! Det ger en djup men ändå klar röd färg. Jag har också provat  en country colours toning minns dock inte nyans men kolla noga om du ska använda country colours serien att den är avsedd för bla.. blond hår för jag köpte en bara för att fylla i min röda, men på nyansb ilderna var allt hår mer eller mindre mörkt. Men jag tänkte att det kan ju inte bli annat än rött åtminstone. Och det blev rött och jag är nöjd men då hade jag färgat hår under, utväxten fick en mer orange ton. Därför ska man inte tona hela håret om man har ljust med de som inte är avsedda för ljust hår.

Mvh Ellenfyrkant

[Nooway]
2011-10-03 21:36
#2

Jag blekte mitt hår vitt och använde schwarzkopf's country colours. Den rödaste. Det vart ett riktigt bra resultat. Riktigt rött, men ändå en djup färg som du säger att du vill ha :)

champagnesupernova
2011-11-05 10:57
#3

Alltså, att tona rött är.. Inte bra. För röd är en färg jobbig nog att hålla kvar när man permanentfärgar det, så med toning lär det ju åka ut ännu mer. Och resultaten blir inte lika bra med toning heller. Jag färgade med Schwarzkopf brilliance serien, skitbra, finns en mörkare och en ljusare nyans, rekommenderar verkligen de färgerna.

[Nooway]
2011-11-05 14:00
#4

#3
Mitt röda blev bra mycket bättre när jag tonade det än när jag färgade det. Just pga att när man färgar med permanent färg så fyller du hela tiden på pigment. För mig blev håret då mörkare och mörkare, trots att jag änvände samma färg varje gång.
Men när jag tonade med samma färg varje gång så blev det aldrig mörkare. Visst att jag fick tona det oftare än jag färgade, men resultatet blev så mycket bättre :)

Fridaaaa
2011-11-05 14:31
#5

#4 Man färga inte hela håret om man färgar med samma färg var gång,utan enbart utväxten, då blir inte håret mörkare och mörkare:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ellenfyrkant
2011-11-05 14:43
#6

#5 Fast det funkar inte ritkigt så med rött iaf. I och med att pigmentet går ur så fort får man en snyggt röd utväxt och en matt urtvättat röd längd på håret om man inte alltid färgar allt.

Mvh Ellenfyrkant

Annons:
Fridaaaa
2011-11-05 15:15
#7

#6 Beror nog på vilken märke man har.
För vet några som har haft röd färg och på dem räckte det att färga utväxten, resten var fortfarande bra röd färg. Sågäller att ha bra märke med.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ellenfyrkant
2011-11-05 16:05
#8

#7 Ja sen handlar det mycket om varje individs hårtyp men jag betvivlar att det är någon majoritet som inte behöver färga mer än utväxten på rött hår för rött ÄR ett svårt pigment så om man så går till frisör och efterfrågar det bästa går färgen ur.

Mvh Ellenfyrkant

Upp till toppen
Annons: