Annons:
Etikettfrisyrer
Läst 10078 ggr
conejo
5/8/09, 5:32 PM

Klippa håret "ojämnt"?

Hej! Jag har ganska tjockt och vågigt hår, gillar inte att det e vågigt :( Men så är det ganska rakt också… de vill jag inte >.<

i alla fall, blir det bra om man klipper håret typ lite "ojämnt", så att ala hårstrån inte är lika långa och så.. Så att när man ätter upp håret i en tofs, så hänger de ner som en pagelugg, ungefär… asså det e svårt att beskriva men jag skulle inte vilja ha så jämt hår.. Har någon bilder eller tips?

Annons:
[BonnieL]
5/8/09, 9:13 PM
#1

Uppklippning?

JohannaMax
5/9/09, 12:07 AM
#2

Om du klipper upp det o kanske tunnar ur det lite om det är jättetjocks så får du ju lite liv i det

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

conejo
5/24/09, 3:22 PM
#3

Okej, tack!

zuperzita
5/26/09, 10:14 PM
#4

okej.. jag ska inte skrämma skiten ur dig nu men.. Jag klipper håret med rakhyvel haha :P

Men hur menar du? såhär: länk

eller såhär? länk

Royalz
5/27/09, 1:09 AM
#5

#4 Den sista frisyren var riktigt snygg :D


zuperzita
5/27/09, 12:53 PM
#6

#5 - hehe :) scene tjejer är alltid snygga vettu ;)

länk

Annons:
Bella-R
5/27/09, 3:25 PM
#7

#4 Den sista frisyren där och frisyren i #6 är så himla läckert! Skulle vilja ha så, men kan det passa tjockt vågigt hår, tro?

#6 Sen måste jag bara fråga.. scene tjejer, vad menar du me det? :$

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Alex
5/27/09, 3:29 PM
#8

#7 Tjockt hår, absolut. Det är ju nästan ett måste för att få en sån frisyr bra, eftersom det krävs en hel del uppklippning. Vågigt kan väl funka, beror väl på smak. Annars är det väl bara att plocka fram plattången…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Bella-R
5/27/09, 3:33 PM
#9

#8 Jo, jag misstänker att plattången lär få jobba en hel del om jag klipper upp det så. Hmm.. nu blev jag ju riktigt sugen. Vet bara inte om jag vågar :$

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

zuperzita
5/27/09, 5:47 PM
#10

#7- scene heter stilen med det där håret! :D Helt underbart hår :)

ofc du kan klippa så ;) det är bara fixa det.. Platta gör alla scene tjejer

länk

skojbruden
7/19/09, 7:07 AM
#11

Min kompis gjorde sån knepig klippning.Hon satte upp allt hår i en "80-tals" tofs,som jag säger.och klippte.Hon hade tjokt halvvågigt svart hår.Men det passade henneSkrattandeFunderar på att hitta på något sådant själv,med mitt långa hår!

Alex
7/19/09, 2:33 PM
#12

Sen så krävs det ju en hel del styling för den frisyren, mer än enbart plattning.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[PACMANPOWER]
8/19/09, 9:50 PM
#13

#4 hur lyckas du klippa håret med en rakhyvel? x)

Annons:
zuperzita
8/20/09, 6:20 PM
#14

#13- Man drar typ. Oförklartbart

[PACMANPOWER]
8/20/09, 8:36 PM
#15

#14 haha oke j:)

skojbruden
8/28/09, 12:02 AM
#16

Har nu klippt min mamma "Ojämt" och gav henne en röd slinga i luggen i hennes mörkbruna hår.

Tyckte det blev snyggt.Hon ställde upp själv som provdocka åt en 13 åring men hon blev nöjd.Det kallar jag WOW!

Bella-R
8/29/09, 4:09 PM
#17

#16 Haha imponerande måste jag säga ;)

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

[Wera]
8/31/09, 9:42 PM
#18

#9 Jag har hyfsat tjockt hår och riktigt riktigt lockigt och jag har uppklippt, här blir det plattång :P Ibland har jag dock lockigt men plattar ändå lite i topparna och sånt för det ser så konstigt ut annars. Men jag sparar ut så jag frå lite längre då blir lockarna bättre och jag slipper platta varje dag ^^

Vixifyx
9/2/09, 9:18 PM
#19

jag hade en sådan där uppklippning vad kallade ni det Scene ? iaf :) och det blir riktigt bra även lockigt , jag plattar inte mitt hår varjedag , eftersom det sliter mkt på håret , så jag låter det va naturligt , :)  platta pannkuggen dock , :S den är snyggast så:) och lite av håret som ramar in ansiktet men endast någon slinga , och en liten del av topparna så ditt hår inte ser ut som en lejonman! lycka till tror det blir skitfint :)

[Nötis]
12/22/09, 4:06 PM
#20

hade scene hår förut :)  däremot så klippte jag också håret med rakhyvel, eller man ska inte säga klippa, man drar med rakhyveln längs med håret (lix hackar sig fram) så blir håret tunnare. Skit enkelt men det är lätt hänt att man överdriver och tunnar ur för mkt. Det gjorde jag så det slutade med att jag hade "tunnat bort" ca 4 cm på längden också XD hade inte direkt planerat det :P

Problemet med scene frisyrer är att dom (oftast) kräver sjukt mkt styling varge morron :/ jag klev upp halv 6 på morron och började fixa håret. Det tog ca 1½ timme att bli "nöjd" med håret. Så typ 7 va jag klar och började gå mot bussen haha </3 ush va jobbigt det va.   Just nu är jag en "mössmänniska"  (tyvär) för att jag väntar på att håret som jag rakade bort på sidan ska växa ut ;)

Annons:
[MaNo]
12/22/09, 5:24 PM
#21

jag har såkallat "scene - hår" efter ett tag blir man bättre på att styla det, förr tog det en timme men nu ungefär en halvtimme elr ca. 20 min.
Svårast är det att puffa det, men det ser åxå riktigt bra ut utan puff.
Om du har tjockt hår är det bra! du kan ju googla på olika uppklippnings frisyrer, ta till en frissa och säga så ska du ha det :D
om du letar på scene kan du hitta riktigt snygga frisyrer  ^__^ tex. Hannie Dropkick, min personliga favorit  ;D

http://farm4.static.flickr.com/3458/3305061726_5877c4a765.jpg

[Nötis]
12/23/09, 10:25 PM
#22

#21  .. hon är sjukt söt, haha synd att hon har photoshoppade piercingar på vissa bilder bara :P

Upp till toppen
Annons: