Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 29442 ggr
Loxy
1/16/11, 5:55 PM

Få mörkare hår naturligt

Tänkte skriva om något jag läste för ett tag sen.

Man får höra ganska mycket om hur man kan bleka håret naturligt med citron, kamomile osv. men aldrig om hur man kan göra det mörkare naturligt. Så jag sökte på det och det kom faktiskt upp resultat.

En grej man kunde testa var att fylla en flaska med hälften shampo och hälften kakao. Sen tvättar man håret med det två gånger i veckan så skulle det mörkna.

Sen såg jag att ett sätt var att använda kaffe. Det stod inte så utförligt utan bara att man skulle använda kaffe till att få mörkare hår.

Jag ska testa den med kakao. Skulle vara jätte skönt att slippa färga utväxten så ofta. Bra för håret också!

Annons:
[Bolten]
1/16/11, 6:34 PM
#1

låter spännande, men funkar de verkligen? O luktar inte håret kako efter.. hmm :P

[Wera]
1/16/11, 8:25 PM
#2

Berätta gärna resultatet sen! För jag har brunt hår men skulle vilja ha mörkare och jag brukar färga det mörkbrunt men det bleks av efter någon månad.

Ellenfyrkant
1/17/11, 6:52 PM
#3

Tror att kakao bara ger effekten av ljusbrun-dassig hårfärg.

Mvh Ellenfyrkant

Loxy
1/18/11, 7:54 PM
#4

Kakao tror jag funkar om man vill gåp från blond till lite mörkare, men jag upplever ingen skillnad efter två gånger. Ska testa med kaffe också. :)

[Mharya]
1/19/11, 3:19 PM
#5

Haha, vad coolt. Måste jag testa asså. :) Kakao luktar ju gott också. ;)

mollycrimson
1/20/11, 4:54 PM
#6

men oh, jag blir sugen att testa för att jag älskar lukten av både kakao & kaffe! men är man redhead så är man, haha.

Annons:
Mezzzanina
1/21/11, 3:01 AM
#7

Berätta gärna hur det går när ni använder både kakao och kaffe.Kanske att även jag testar det om jag läser att någon av er fått det att funka.

xcandygirl
1/21/11, 12:08 PM
#8

Intressant :D *följa*;)

Ellenfyrkant
1/21/11, 1:36 PM
#9

#7 Det är nog inte så riakebelt att testa själv. Färgen lär gå ur ganska snart.

Mvh Ellenfyrkant

Mezzzanina
1/21/11, 10:20 PM
#10

#) Jag har preis tonat mitt hår så det skulle inte synas något just för tillfället.Men jag kan tänka mig att testa längre fram.Men om någon annan testar under tiden så kan ni väl berätta hur resultatet blev.

LillaLinn
1/29/11, 10:32 PM
#11

Följer gärna denna tråden:)

Em--ma
1/30/11, 6:02 PM
#12

följer gänra tråden*

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Loxy
2/20/11, 8:56 PM
#13

Testade som sagt kakao två gånger, men såg inget större resultat. Tänkte prova kaffe, men nu har jag rött hår :/

Annons:
mollycrimson
2/22/11, 5:40 AM
#14

#13 WHAAAT?! fick du rött hår av kaffe?! måste ju vara något av det bästa jag har hört på länge, jag som inte har råd med färg just nu haha! vilken typ av röd?

Canaie
2/22/11, 1:37 PM
#15

#14 Jag tror att hon menade att hon färgat det rött, eftersom hon skrev "Tänkte" tolkar jag det som att hon inte gjort det, och kakaon skulle ju inte ha så stor effekt :P

Vixifyx
2/24/11, 1:04 AM
#16

följer gärna tråden* hoppas nån tar mod till sig lr orkn? och prövar vill veta vad som händer :)

mollycrimson
2/25/11, 11:52 PM
#17

haha jaha xD *korkad* trodde hon menade att hon tänkte prova kaffe & fick rött hår av det. damn, jag som hoppades på kaffet jag.

Nusse123
2/26/11, 8:24 PM
#18

Åh, vad coolt, det här måste jag ju följa! :)

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

 

 

 

InkaAthilea
2/4/17, 8:39 PM
#19

Puffar upp denna 😊. Nån som provat med kaffe? Eller färgat det mörkare med andra grejer?

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Scorpio97
2/4/17, 11:05 PM
#20

#19 Jag har provat kaffe samt te. Det som fungerade "bäst" var att koka väldigt starkt te/kaffe, blöta ner håret med det samt massera in själva tebladen/kaffet och låta sitta i över natten (hade badmössa över). Gick att skölja ur med bara vatten på morgonen. Gjorde det två-tre gånger i veckan i någon månad och då syntes en svag skillnad. För mig fungerade det alltså inte särskilt bra. Men håret luktade väldigt gott i alla fall, haha. 

Sen tror jag det beror väldigt mycket på hur ens hår är, för vissa fungerar kaffe eller te väldigt bra. Jag är dessutom mörkblond/ljust brunhårig, det märks säkert mer om man är väldigt ljushårig. 

Har inte provat kakao som färgning, men jag har ofta det i min inpackning och har inte märkt något.


//Jessie

Annons:
TatsuOni
2/13/17, 11:54 AM
#21

#19 Jag har provat kaffe och te utan någon som helst effekt.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

tlover
2/19/17, 7:05 PM
#22

Jag har provat te och kokvattnet av nässlor i gjutjärsgryta. Det blev lite mörkare men jag har inte testat länge nog för att det ska ge nog bra effekt. Men nu har jag helt slut på nässlor så det blir inte mer tester innan vårsommaren

l'm back

Verixsi
7/29/17, 5:22 PM
#23

Jag har tidigare tonat håret med olika henna-pulver men sedan några månader tillbaka tonar jag det enbart med kaffe. Jag har inte hittat några anvisningar för hur man ska göra detta men jag använder personligen kaffepulver i lite vatten (extremt koncentrerat). Man kan massera in det i håret (använd handskar!) och låta det verka under plasthätta under natten (skydda örngottet med minst en tjock handduk).  Upprepa tills håret är så mörkt som önskas. Sedan kan man göra en ny  kaffefärgning av enbart utväxterna och ha i över natten. Detta fungerar lika bra som toningar jag köpt. Dock sitter det i längre. Jag är väldigt nöjd med denna typ av kaffefärgning. (Det fungerar även utmärkt att färga ögonbryn och fransar med.)

Upp till toppen
Annons: